OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Enheten stadsliv
Enheten stadsliv är en del av tillståndsavdelningen.
Enheten hanterar flera olika typer av tillstånd så som markupplåtelser kopplade till ordningslagen, färd- och parkeringstillstånd, tillstånd för elsparkcyklar och lånecyklar samt för torghandel. Förutom enhetschef arbetar idag 20 personer på enheten. Enheten präglas av ett trevligt arbetsklimat och nära samarbete mellan medarbetarna.
Om tjänsten
Vi söker en affärsutvecklare som självständigt och i team kan leda, samordna, kravställa, driva och utveckla våra tillstånd rörande stadens arbete med mikromobilitet, som ex. elsparkcyklar, lånecyklar, reklam och övriga mikromobilitetstjänster.
Du kommer att få arbeta med snabba vändningar och ha dialog med både politisk ledning och företrädare för näringsliv och medborgare. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med utredningar och analyser. Som affärsutvecklare ansvarar du för omvärldsbevakning där du skapar och deltar i samarbeten och nätverk som ex. kommunnätverk, du kommer också att ha kontakter med företrädare för bolag och städer i andra länder.
Det ingår även att besvara skrivelser och beslutsunderlag till både politisk ledning och tjänstemannaledning på trafikkontoret.
Vad vi söker efter
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten som affärsutvecklare krävs det att du har
- relevant universitets- alternativt högskoleutbildning (ex. samhällsplanerare, statsvetenskap, juridik eller motsvarande likvärdig inriktning)
- flerårig arbetslivserfarenhet av affärsutveckling, avtalsuppföljning, upphandlingar, kravställning eller liknande
- erfarenhet av att göra beräkningar, sammanställningar och analyser etc.
- god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- körkort klass B
Det är meriterande om du även har
- kunskaper inom offentliga upphandlingar enligt LOU och LUK
- vana att tala och presentera inför grupper
Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen som affärsförvaltare söker vi dig som
- är drivande, initiativtagande och kan genomföra ditt arbete självständigt.
- är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt van att sätta upp och hålla tidsramar.
- har god samarbetsförmåga, självledarskap och ansvarstagande är viktigt i vår arbetsgrupp samt att du är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt.
- har lätt för att bygga kontakter med upphandlade entreprenörer, kolleger, politiker och har en god kommunikationsförmåga.
- är noggrann och har en god analytisk förmåga.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du vill bidra till både din egen och teamets utveckling genom att dela med dig av din kunskap och agera bollplank till övriga kollegor.
Vad vi kan erbjuda dig
En trygg arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling/kompetenspåfyllnad samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen.
Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Flemminggatan 4. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter.
Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad !
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/
https://jobba.stockholm/formaner/
Din ansökan
När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar så utförligt som möjligt på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat.
Ansök redan idag eftersom intervjuer kan ske löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
I denna rekryteringsprocess kan de kandidater som går vidare eventuellt få göra arbetspsykologiska tester. Vi räknar med att återkoppla nästa steg senast under slutet av vecka 13. Startdatum enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.