Affärsutvecklare inom hemleveranser till Bring

Affärsutvecklare inom hemleveranser till Bring

Arbetsbeskrivning

I takt med E-handelsmarknadens kraftiga växt under de senaste åren så har vi på Bring satsat stort på hemleveranssegmentet. För att bibehålla och utöka vårt försprång inom området vill vi nu förstärka enheten för affärsutveckling med dig som vill bryta ny mark tillsammans med kunder, sälj, IT och produktion för att omsätta smarta idéer till värdeskapande lösningar.

Om du drivs av att få se skörden av ditt arbete bli till verklighet och samtidigt få skapa stort värde för både kunder och konsumenter inom E-handeln så kan det mycket väl vara just dig vi söker!

Vad innebär rollen?
Som Affärsutvecklare på Bring blir du en del av ett tight team av fyra kompetenta kollegor med liknande roller som är utplacerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. Såväl självständigt som i team driver gruppen små och stora projekt kopplade till utveckling av kundrelationer och tjänster knutet till hemleveranser. För att lyckas skapa värde till både kunder och slutkonsumenter har enheten kontaktytor över flertalet organisatoriska knytpunkter.

I rollen kommer du arbeta tight med vår säljavdelning för att få en förståelse för utvecklingen av kundbehov, ha örat mot rälsen och arbeta som kravställare gentemot vår logistikproduktion och driva ett nära samarbete med IT för att säkerställa rätt utvecklingsfokus – bara för att nämna några exempel. Som du förstår är rollen väldigt dynamisk och bjuder på variationsrika och spännande arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina kunskaper och bredda din erfarenhet. I rollen rapporterar du till ledaren för affärs- och tjänsteutveckling inom hemleveranser, Melker Camnerin.

Mer specifikt kommer du som Affärsutvecklare:

Arbeta med utveckling av kundvärdedrivna koncept och tjänster.
Analysera befintliga kunders transportupplägg för att ta fram förslag på mer konsumentvänliga och effektivare lösningar.
Aktivt delta/leda implementering av nya logistiklösningar såväl internt som externt.
Analysera och bearbeta logistikdata och förfrågningsunderlag från våra kunder samt utveckling av logistiska lösningar.
Projektleda olika former av utvecklingsprojekt rörande exempelvis tjänster, digitalisering, kunder, leverantörer, infrastruktur, transportadministrativa system och processutveckling.
Samverka med sälj- och driftenheten i säljprocesser och bearbetning av nya kunder såväl som i utveckling av nya flöden hos befintliga kunder.

Din formella bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen som Affärsutvecklare bör du ha en universitets- eller högskoleexamen som Civilingenjör eller Civilekonom, med fördel inom logistik eller angränsande område. Vidare har du ett par års arbetslivserfarenhet inom logistikområdet, förslagsvis inom projektledning eller affärsutveckling. Vidare är det en fördel att känna dig riktigt hemma MS-office miljön i allmänhet, Excel i synnerhet. Slutligen både talar och skriver du flytande på engelska och svenska. 

Du som person
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en nytänkande och driven som stimuleras av utmaningar och förändringar. Du behöver vara analytiskt lagd och ha en beprövad förmåga att omsätta analyser till verkliga implementationer. I och med att du i rollen kommer ha en så bred palett av kontaktytor lägger vi stort värde vid din kommunikativa förmåga. Projekten som du genomför kommer i mångt och mycket projektledas på en självständig nivå, varpå en stark inre motor, en tydlig struktur och ett starkt självledarskap är viktiga faktorer. Vidare är du en positiv och nyfiken person med ett stort intresse för E-handel och logistik.

Vad kan Bring erbjuda dig?
Den här rollen riktar sig starkt mot dig som frodas med frihet under ansvar. Såväl självständigt som i team kommer du få vara med och driva affärskritiska projekt, samtidigt som du ges utrymme att ta fram och förverkliga nya koncept. Vidare blir du en del av ett affärsområde som är ett stort fokusområde inom koncernen - både nu och framöver. Inom Bring erbjuds du stora möjligheter till både personlig utveckling och karriärmöjligheter inom koncernen. Dessutom får du arbeta tillsammans med trevliga kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan.

Omfattning och placering
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde från den 1/10 2020, alternativt enligt överenskommelse. Primär placeringsort är Stockholm, men för rätt typ av kandidat kan Göteborg och Malmö också vara aktuellt. Bring är en arbetsplats som värdesätter och eftersträvar mångfald och vi välkomnar därför sökanden med olika typer av bakgrunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev i länken intill. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-08-09.
För frågor kring tjänstens karaktär kan du kontakta Melker Camnerin, anställande chef, på 0739406090. För frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig, på 0731462330.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Strategic Business Developer

Strategic Business Developer

23 december 2024

Business Transformation Lead

Business Transformation Lead

23 december 2024

19 december 2024