OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utvecklar, producerar och marknadsför kvalitetstillbehör för manuella rullstolar samt lyfthjälpmedel.Vi har ett brett sortiment bland rullstolshjul och drivringar som är anpassade efter olika behov och användning.Vi har också enkla smidiga hjälpmotorer som passar till de flesta rullstolar.Våra kunder finns inom hjälpmedelsverksamheten i Sverige.Vi har funnit sen 2001, omsätter 20 miljoner och 10 st anställda.Vårt kontor finns i Hyltebruk.För mer info, se www.decon.se
Till Hyltebruk söker vi nu en:
AFFÄRSUTVECKLARE inom hjälpmedel
Decon Wheel erbjuder produkter och lösningar inom hjälpmedel och vård.Din främsta uppgift blir att kartlägga var behoven finns och etablera nya långsiktiga kundrelationer.Redan från början kommer du vara delaktig i samtliga delar av försäljnings- och anbudsprocesser samt avtal.Du kommer inledningsvis fungera som stöd åt vår säljare och kommer därigenom behöva hålla dig själv och IT-systemet uppdaterat.I tjänsten ingår även administration, registervård, rapportering samt framtagning av marknadsföringsmaterial och mässaktiviteter.
Rollen kräver kunskap om människor speciella behov och ett ständigt lärande kring olika handikapp och skador.Du kommer vara direkt inblandad i utprovningen av lösningar tillsammans med arbetsterapeuter eller brukare.För att våra produkter och lösningar ska fungera på bästa sätt håller du produktutbildning mot användare och servicetekniker.
Din stryka ligger i gränssnittet mellan människa och teknik och du har förmågan att se de små detaljerna som gör skillnaden.Det är förmodligen en stor fördel om du arbetat inom vården och samtidigt har erfarenhet av försäljning och anbudsförfaranden.Du behärskar engelska och tyska är en fördel.
Som person är du driven och lösningsfokuserad men samtidigt ödmjuk och anpassningsbar.I ditt arbete kommer du komma i kontakt med människor med helt skilda förutsättningar och behov därför tror vi att ditt engagemang och intresse för människor är avgörande för att lyckas.I arbetet med kartläggning och dokumentation krävs noggrannhet.
Stämmer detta in på dig?Då kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning i ett expansivt företag med högkvalitativa lösningar.Direkt underställd Marknadschef arbetar du med Sverige som arbetsområde.
Inledningsvis kommer arbetstiden vara 50-60%.Inom en tvåårsperiod sker en generationsväxling och tjänsten övergår till en heltid.Efter växling kommer fokus riktas utåt vilket kommer att innebära resor och större krav på självständighet.