OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven, målmedveten och självgående säljare med erfarenhet från transportbranschen? I så fall kan detta vara din möjlighet att vara med från början och starta upp något nytt!
Vi söker för kunds räkning en erfaren affärsutvecklare som kan agera ansiktet utåt och ansvara för att driva upp ett nytt affärsområde inom transportbranschen.
Vår kund ska starta ett nytt företag som utvecklat en unik tjänst som förenklar administrationen avsevärt för transportköpare. Lösningen agerar länk mellan transportköpare och transportör. Företaget är nystartat, men inom koncernen finns lång erfarenhet och gedigen kunskap kring transportbranschen. Den nya satsningen är väl underbyggd och det finns redan kunder som vill köra igång.
Ditt jobb blir att sälja in den nya tjänsten till potentiella kunder, primärt i Sverige men på sikt även utomlands, samt att agera tekniskt stöd till kundens IT-avdelning när tjänsten implementeras.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Sälja in tjänsten till nya kunder, både via telefon men även genom fysiska möten.
* Agera tekniskt stöd åt IT-avdelningen hos nya kunder då lösningen implementeras.
* Agera support mot kunder som börjat använda lösningen.
Din profil
* Har flera års erfarenhet av försäljning, kontaktskapande och förhandling, gärna mot industriföretag.
* Har goda IT-kunskaper, kanske har du jobbat inom IT tidigare?
* Ger ett seriöst och trovärdigt intryck, du kommer att vara företagets ansikte utåt.
* Har stort eget driv och affärssinne, är självgående.
* Är social och har lätt för att ta kontakt med människor och föra dialog med personer på olika nivåer.
* Har någon form av eftergymnasial utbildning.
* Har erfarenhet från transportbranschen.
Kvalifikationskrav
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.
* Körkort
För rätt person är det här ett spännande jobb med enorma utvecklingsmöjligheter. Du får vara med från början och starta upp något nytt, samtidigt som du har en koncern i ryggen med goda ekonomiska förutsättningar och gedigen kunskap inom branschen.
Tjänsten ska tillsättas i augusti, men vi hanterar ansökningar löpande så ansök så snart som möjligt!
Tjänsten är tillsvidare med fast lön.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Övegard på tfn: 0733-571795.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3580
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
Centric - connect.engage.succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229