Affärsutvecklare med entreprenörsanda till Sysav

Affärsutvecklare med entreprenörsanda till Sysav

Arbetsbeskrivning

Sysav tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Marknadsavdelningen befinner sig i en spännande utvecklingsfas och som ett led i detta söker vi nu en affärsutvecklare som gillar att driva upp något från start, som har en entreprenörsanda och gillar att göra affärer. Samtidigt som du bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas till vara. Från avfall till resurs, helt enkelt.

På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: "Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer". Marknadsavdelningen är Sysavs länk till kunden och vi arbetar för att säkerställa att Sysav har rätt kompetens och erbjudande på en konkurrensutsatt såväl lokal som global marknad, med skarpa lagkrav och globala miljömål.



Ditt team

Välkommen till ett team med positiva och engagerade medarbetare! Marknadsavdelningen ansvarar för kundtjänst, försäljning och affärsutveckling. Du ingår i affärsutvecklingsenheten som består av åtta personer och du arbetar primärt mot företagskunder, nationellt och internationellt. Du rapporterar till enhetschefen för affärsutveckling.



Din roll

I din roll som affärsutvecklare kommer du att arbeta med att skapa strategier och att omvandla dem till konkreta planer. Du brinner för kundupplevelsen och har insett att nöjda kunder skapar de bästa förutsättningarna för en lönsam affär. Som affärsutvecklare vidareutvecklar du våra befintliga produkter inom exempelvis farligt avfall, trä, wellpapp, tidningar, återbruk men du jobbar också med att hitta nya cirkulära affärer.



Du är trygg i din kompetens och skicklig på att få med dig organisationen på ett inspirerande och pedagogiskt sätt. Du gillar sociala kontakter och har en god samarbetsförmåga med tanke på rollens många kontaktytor. Du är professionell i bemötande gentemot kunden och tar kundernas nuvarande och framtida behov i beaktning när beslut fattas. Du har god förmåga att skapa långvariga och stabila relationer till affärsnytta för vårt bolag och våra kunder.



För att trivas i rollen är det viktigt att du dessutom:

* drivs av att uppnå goda resultat och bidra till hållbara och lönsamma affärer
* fokuserar energi och resurser på projekt och uppgifter som genererar ett mervärde
* driver initiativ inom och utanför ramarna för ditt eget arbete
* har en god analytisk förmåga.
* är du grundlig och metodisk i ditt arbete med ett högt kvalitetstänk.



Arbetsuppgifter

* Ta fram och utveckla produkter och koncept för, och tillsammans med, kunder och andra avdelningar inom Sysav
* Arbeta med årliga sälj- och marknadsföringsaktiviteter inom dina produktområden
* Prissättning av produkter och tjänster inom produktområdet samt uppdatering av artiklar och produkter i D365
* Hantera kund- och kvalitetsavvikelser
* Framtagande och uppföljning av ekonomiska prognoser, på års- och månadsbasis
* Framtagande och uppföljning av budget för in- och utflöde.
* Leadsgenerering
* Omvärldsbevakning inom dina produktområden
* Upprätthålla kontakter med koncerninterna och externa intressenter i syfte att samordna, stödja och följa upp bolagets aktiviteter inom marknadsavdelningens ansvarsområden.
* Upprätthålla kontakt med industriella nätverk



Viktiga erfarenheter

* Högskoleutbildning, exempelvis som civilekonom eller civilingenjör, eller likvärdiga erfarenheter/kvalifikationer
* Mycket god förståelse för affärsutveckling och strategiprocesser
* God engelska i tal och skrift
* Meriterande med erfarenhet från att jobba med farligt avfall och cirkulära affärer



Fler anledningar till att arbeta på Sysav

Här får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt. Du får även en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal där du förutom förmånliga erbjudanden hittar såväl friskvårdbidrag som gratis pensionsrådgivning.



Om ansökan

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med Jefferson Wells. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Ekelöf på angela.ekelof@jeffersonwells.se eller rekryteringskonsult Magnus Aarenstrup på magnus.aarenstrup@jeffersonwells.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Vi arbetar med löpande urval. Urval och intervjuer kommer att ske löpande ansök därför så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sysav AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 27 april 2022

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024