OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi till Swedavia en affärsutvecklare med inriktning laddning/infrastruktur
Syftet med uppdraget är att verka som en enande kraft som samlat och koordinerat driver laddtjänstfrågor i syfte att säkerställa hållbar tillväxt, leverera en god kundupplevelse och uppsatta resultatmål.
Uppdraget startat i februari och pågår till augusti med stora möjligheter till förlängning.
I uppdraget ingår att säkerställa såväl långsiktiga utvecklingsaktiviteter som affärsfrågor i vardagen för att hantera kortsiktiga behov av laddtjänster. Detta innefattar t ex arbete med strategisk riktning, identifiera kundbehov, skapa produkter och affärsmodeller, leda/medverka från affärssidan i upphandlingar och medverka i frågeställningar kopplat till finansiering t ex genom EU.
Uppdraget omfattar alla Swedavias flygplatser, och olika typer av fordonsladdning, t ex rampfordon, personbilar, taxi, lastbilar och bussar. Utgångspunkt och placering är på Arlanda.
Arbetet bedrivs i nära samarbete med bl a affärsområdesansvariga och anläggningsansvariga på Swedavia samt kunder och partners.
Utbildning och erfarenhet
-Teknisk kompetens inom energi samt ekonomiska kunskaper.
- Erfarenhet av affärsutveckling (omvärld, analys, produktifiering, affärsmodeller, business case etc).
- Erfarenhet av kundrelationer.
- Erfarenhet av laddinfrastruktur är meriterande, gärna större anläggningar.
- Formell utbildning som riktar sig till en ingenjör med inriktning energi el dyl
Personliga egenskaper
Som person är du drivande i affären och duktig på att få dina kollegor att både leverera i tid och att samarbeta, men även van med deadlines och ekonomisk uppföljning.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på telefon 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson