OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du skapa tid för människor att ägna sig åt spännande och kreativa uppgifter? I så fall kan vi erbjuda dig Stockholms kanske roligaste och mest utmanande arbete!
Multisoft skapar verksamhetsanpassade system utifrån kundens behov. Varje lösning är unik, men de utgår alla ifrån vår webbaserade plattform Softadmin®. Vi är ett bolag som med hjärta och värme värnar om varandra och våra kunder! Vi är omkring 85 kollegor som sitter vid Brunkebergstorg mitt i city.
Om tjänsten
Vi söker en person till en bred tjänst som kombinerar affärsutveckling, kravinsamling, en KAM-roll och projektledning internt/gentemot kund.
I rollen kommer du att genomföra processkartläggning/verksamhetsanalyser både i säljprocessen mot potentiellt nya kunder och med dina befintliga kunder, samt planera, hålla och dokumentera workshops vid kundmöten.
En betydande del av ditt arbete är att hjälpa kunden med rådgivning kring bra lösningar och avgränsningar för att driva kunden mot rätt lösning utifrån diskuterad budget.
En del av tiden kommer även att infatta projektledning, där du kommer utgöra navet i kundrelationen och underlätta projektmedlemmarnas arbete så att både vi och kunden når i mål med kravinsamling, leveranser och samarbete på bästa sätt.
För dina befintliga kunder har du helhetsansvaret för att de är och förblir mycket nöjda med sina system och med Multisoft som en strategisk partner. Du ansvarar för att planera och säkerställa tillgängliga interna resurser, samt prognostiserar kontinuerligt förväntad omsättning och resursbehov framåt i tiden. Du jobbar både med upplyft blick mot nya affärsutvecklingsmöjligheter men dyker även ner i detaljerna i leveransarbetet när så krävs.
Du kommer jobba med 14 andra kollegor i ett team som består av utvecklare, lösningsarkitekter, kundansvariga, kravinsamlare och säljare, där vi idag har ett 30-tal kunder i vårt affärsområde.
Vi söker dig som
Har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom t.ex. IT eller ekonomi
Har minst två års erfarenhet av verksamhetsutveckling med kunden i fokus, kravinsamling, lösningsdesign och projektledning (meriterande inom systemutvecklingsprojekt)
Är strukturerad, affärsorienterad, analytisk och ansvarstagande, samt förstår vikten av att skapa värde för våra kunder
Är van att planera, genomföra och dokumentera workshops vid kundmöten
Har en bra känsla för ”good enough”, men vet också när det är läge att överträffa förväntningarna
Har en naturlig drivkraft att få saker gjorda, både genom framdrift i möten och alla aktiviteter som ska utföras däremellan
I alla lägen bidrar med positiv energi, nyfikenhet, hög ambitionsnivå och som brinner för att utveckla både din egen och andras kompetens.
Det är även meriterande om du har tidigare praktisk erfarenhet av att ta fram förenklade databasmodeller i syfte att tillsammans med kunden förankra ramarna för det som ska utvecklas.
Rollen kräver att du har en stark kommunikativ förmåga muntligt och skriftligt i det svenska språket.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Anna Nyholm
0855777800