Affärsutvecklare med sortimentsansvar

Arbetsbeskrivning

Om oss

Lundbergs Produkter AB en del av Nordic Room Improvement (NRI Group) som är en koncern som utvecklar, marknadsför och säljer interiör-, exteriör- och renoveringsprodukter till konsumenter och proffs i Norden. Verksamheten bedrivs under egna varumärken, Lundbergs, JABO, Duri som har marknadsledande positioner inom sina respektive produktsegment. Koncernen har cirka 60 anställda och omsätter cirka 350 MSEK.

För oss på NRI är det självklart att form och funktion samspelar. Vår vision är att skapa flexibla, attraktiva lösningar som får rummet att fungera i vardagen, förhöjer upplevelsen och håller över tid. Det åstadkommer vi genom starka varumärken, som är tydligt positionerade i utvalda nischer som vi marknadsför och distribuerar i ett nära samarbete med våra kunder och partners.



Om rollen

Vi söker nu en Affärsutvecklare med sortimentsansvar för Lundbergs portfölj. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Mölndal och du rapporterar till VD. Rollen har inget personalansvar i dagsläget, men sitter med i ledningsgrupp. Exempel på arbetsuppgifter:

- Som affärsutvecklare kommer du lägga stort fokus på att skapa nya affärsmöjligheter inom befintliga och nya sortimentsområden.
- Operativt driva utveckling av sortiment från ax till limpa för att skapa attraktiva erbjudande till våra kunder.
- Ansvarar för sortimentserbjudandet som helhet för Lundbergs Produkter och hur det styrs och tillgängliggörs i olika kanaler.
- Ansvar för sortimentets lönsamhet och utveckling.
- Strategisk utveckling av sortimentserbjudandet.
- Ev. kundansvar för en eller flera kunder.


Vi söker

Vi söker en person med relevant eftergymnasial utbildning samt några års erfarenhet av att jobba med sortiment och sortimentstrategi. Vi ser att du har praktisk erfarenhet utav affärsutveckling, gärna kopplat till nyförsäljning med teknisk inriktning. Du har god strategisk och analytisk förmåga samt god affärsförståelse för verksamhetens komplexitet och drivkrafter. Du har även goda ledaregenskaper och kommunikativ förmåga för att skapa samsyn kring problembild, lösning och förväntad effekt. Byggnadsteknisk kunskap är meriterande. Du är en nyfiken och positiv person som inte ser hinder utan möjligheterna. Samtidigt är du strukturerad med hög ambition och drivkraft. Rollen kräver goda kunskaper i PowerPoint, Excel och Office 365 samt att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en nyckelroll i vår organisation där du får stor möjlighet att driva, bidra och påverka. För rätt person finns stor utvecklingspotential. Hos oss får du vara med på en resa då vi satsar och utvecklas. Dessutom får du erfarna och kunniga kollegor som har roligt på jobbet!

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 2022-05-19. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller via telefon 073-624 77 24.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


25 november 2024

20 november 2024

24 november 2024

22 november 2024