Affärsutvecklare med teknisk bakgrund

Affärsutvecklare med teknisk bakgrund

Arbetsbeskrivning

Vi söker en affärsutvecklare som trivs i en affärsorienterad och expansiv miljö

Din roll

Rollen som affärsutvecklare hos oss på staben inom GSE-avdelningen är under förändring. Delar av den finns sedan tidigare och vissa delar är helt nya, vilket medför att du får möjligt att vara med och skapa den nya rollen. Rollen kommer både att innehålla egna ansvarsområden och områden som delas med andra stabsmedarbetare.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Framtagning och vidmakthållande av metodik för affärsutveckling inom avdelningen (egen)
* Identifiering, analys och vidareutveckling av affärsmöjligheter (egen)
* Genomförande av marknadsföringsaktiveter (egen)
* Genomförande av kunddialog i samband med anbudsarbete och kontraktsskrivning mm (egen)
* Coaching av andra avdelningsmedarbetare som ska genomföra marknadsföringsaktiviteter eller kunddialog (egen)
* Identifiering av produktutvecklingsbehov samt ledning av produktutveckling (delad)
* Ledning av kalkyl och anbudsarbete (delad)

Rollen innebär ett tätt samarbete med stabsmedarbetare, representanter från avdelningens sektioner och ledningsgrupp. Dessutom kommer du återkommande att ha kontakt med strategiavdelningen inom affärsenheten samt den centrala marknads och försäljningsorganisationen inom Saab.

Din placeringsort blir någon av avdelningens orter, Östersund, Arboga eller Linköping, men rollen kommer att innebära en del resor till de övriga orterna och till våra kunder inom och utanför Sverige.

Din profil

Vi söker dig som:

* Relevant högskoleutbildning + 3-4 års erfarenhet av affärsutveckling, marknadsföring och försäljning inom relevant område alternativt
* Annan utbildning än högskola + 5-8 års erfarenhet av affärsutveckling, marknadsföring och försäljning inom relevant område.
* Trivs i en affärsorienterad och expansiv verksamhet
* Har en god datorvana och goda kunskaper inom "Officepaketet"
* Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
* Har B-körkort


För att lyckas i tjänsten så behöver du vara mycket självgående och ha en god initiativförmåga. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration så behöver du även vara strukturerad och noggrann. Du kommer att jobba mot ett stort antal interna och externa kontakter med olika nationalitet och bakgrund, varför det är viktigt att du har en god förmåga att anpassa ditt sätt att arbeta och kommunicera.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.

Staben "Business Development and Coordination" ingår i avdelning Ground Support Equipment (GSE). Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund.

Saab är stolt karriärföretag 2023 - läs mera här

Utvärdering kommer att ske löpande under ansökningstiden, vilket gör att positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAB AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 28 november 2023

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024