OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.
Är du en driven nätverkare som snabbt och lätt kan kartlägga kunders behov och omsätta idéer och visioner till utbildningar? Längtar du efter att förse både studerande och Sveriges näringsliv med den bästa kompetens de kan få genom att ta fram utbildningskoncept, generera företagsaffärer och skriva yrkeshögskoleutbildningar? Är du en vass skribent som älskar att skriva säljande, informativa och snygga texter? Då ska du söka tjänsten som affärsutvecklare hos oss!
Om tjänsten
Syftet med tjänsten är att få Plushögskolan att växa ytterligare genom yrkeshögskoleutbildningar, företagsutbildningar och andra utbildningskoncept. I detta samarbete bidrar du med värdefull branschkompetens samt skapar former för erfarenhetsutbyten, kompetensutveckling och driver ett ständigt förbättringsarbete.
Du kommer att tilldelas ett eller flera utbildningsområde som du mäts och följs upp på. Detta innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
• Ta fram nya utbildningskoncept inom Plushögskolans olika varumärken
• Bidra till Plushögskolans tillväxt.
• Aktivt omvärldsbevaka inom aktuellt utbildningsområde.
• Skapa ett starkt och långsiktigt branschnätverk
• Göra marknadsanalyser och undersökningar som underlag för träffsäkra affärer.
• vidareutveckla befintliga utbildningar
•
Du tillhör ett team om 8 personer som arbetar tajt tillsammans, mestadels på distans, då vi sitter spridda över landet.
Du kommer att arbeta från någon av våra skolor i Sverige och rapporterar till Plushögskolans affärschef.
Kravprofil
Du är:
• van att arbeta i snabbväxande och ambitiösa organisationer som har en tydlig vision och mål, men där vi tillsammans lägger planen för hur vi ska nå dit och inte alltid har hela vägen utstakad.
• en positiv, driven nätverkar som tycker om att arbeta med människor och kan utveckla framtidens utbildningar i samråd med näringslivet!
• van vid att driva utveckling och att arbeta mot höga må Du ser möjligheter och är realistisk i dina antaganden.
• Har tidigare erfarenhet av att skapa tillväxt genom försäljning
• ansvarstagande, inlyssnande och relationsskapande.
Du har:
• erfarenhet av att nätverka, bedriva kundbearbetning och bygga relationer med andra.
• mycket god kompetens i att skriva och kommunicera på svenska i både tal och skrift.
• ett stort mått av självledarskap, en helhetssyn och förmåga att arbeta strukturerat genom att prioritera mellan många olika arbetsuppgifter. Du levererar i tid med hög kvalité.
• Tidigare erfarenhet av att utvecklat och skapat affärer
• Dokumenterad erfarenhet av att skrivit affärsförslag och säljande texter.
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom hälso-och sjukvård.
Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kommersiell utbildning.
Vi gillar mångfald vad gäller kön, funktionsvariation, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Resor i tjänsten förekommer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 20 februari. Du ansöker genom att fylla i formuläret nedan. Vid frågor kontakta Belinda Planstedt på 036-17 32 46.