Affärsutvecklare till BDO

Arbetsbeskrivning

En nationell tjänst i det interna teamet kring affärs- och verksamhetsutveckling!

BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsbyrå med 87 000 anställda i 162 länder. BDO i Sverige har ca 700 anställda på drygt 20 kontor med en familjär kultur som gör att varje medarbetare känner sig sedd. Vi satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos BDO involveras du i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. BDO värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv hos våra medarbetare vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande.

Om rollen

Den affärsstödjande funktionen Affärsutveckling stöttar BDO:s ledning, verksamhet och affärsområden med leverans av tjänster inom strategiutveckling och ledningsstöd, tjänste- och erbjudandeutveckling, projektledning och utveckling av projektmetod. Vi förstärker nu vår förmåga att leverera utvecklingsprojekt och söker en Affärsutvecklare till teamet.

För BDO är små och medelstora företag en prioriterad målgrupp. Vårt breda tjänsteutbud och vår höga servicenivå ger målgruppen den bästa kundupplevelsen. Affärsmässighet, vår förmåga att ta till oss ny teknik i kombination med den personliga relationen med våra kunder är vårt framgångsrecept. Vi ser goda möjligheter att genom strukturerad affärsutveckling och innovativa lösningar, framförallt inom det digitala området, förstärka vår marknadsposition.

Affärsutvecklaren driver och levererar komplexa projekt kopplat till BDO:s övergripande strategier med fokus på lönsamhets- och effektiviseringsutveckling och erbjudandeutveckling. En stor del av BDO:s effektiviseringspotential ligger i optimering av arbetssätt i kombination med digitalisering. Rollen tillför systematik och utvecklar processer, metoder och arbetssätt samt fångar upp verksamhetens behov och krav och arbetar för att realisera dessa. Affärsutvecklaren fungerar som koordinerande och rådgivande kraft hela vägen från idé till dess lösningen är implementerad och fungerar i driften och/eller ny tjänst är lanserad på marknaden. Affärsutvecklaren arbetar till största del mot ledande befattningshavare inom BDO och har ett nära samarbete med kollegorna inom teamet och rapporterar till BDO:s Regionala Affärsutvecklingschef. Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering vid BDO:s moderna aktivitetsbaserade huvudkontor i centrala Stockholm.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen har du:

• ca fem års erfarenhet som managementkonsult med relevanta kunduppdrag och/eller som anställd verksamhetsutvecklare/affärsutvecklare i en större utvecklingsorienterad organisation
• erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete från idé till färdig implementering i verksamheten och/eller ut mot marknaden
• god erfarenhet av att driva projekt kopplat till affärs- och verksamhetsutveckling där det digitala inslaget varit framträdande
• erfarenhet av arbete med metod- och processutveckling och optimering av arbetssätt i kombination med effektiva IT-lösningar
• meriterande med erfarenhet av processeffektivisering

Du har goda projektledaregenskaper och är van att arbeta med intressenter både på företagsledande nivå och i linjen. Du är bra på att fånga verksamhetens behov och har förmåga att omvandla det till konkreta initiativ som leder till tillväxt och effektivisering. Du har god förståelse för utvecklingsprocesser kopplade specifikt till tjänsteutveckling och marknads- och säljetablering. Du har relevant akademisk utbildning. Rollen kräver mycket god affärsförståelse.

Du har erfarenhet av och trivs i en snabbrörlig och konsultativ miljö och är van att ta egna initiativ, hitta pragmatiska lösningar och agera rådgivande i en komplex organisation. Du har god förmåga att konkretisera uppslag och idéer till projekt som du driver i mål.

Som person är du:

• Initiativrik, självgående och driven med en förmåga att bryta ner komplexa utmaningar och skapa struktur.
• Utvecklingsorienterad och förändringsskicklig.
• Social och utåtriktad relationsbyggare som värnar om kollegors arbetssituation.
• Pedagogisk och kommunikativ, du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
• Analytisk med god förmåga att se lösningar och samband på identifierade förbättringar.

Frågor och ansökan

Vid frågor kontakta Sofia Serafimovska, +46 701 671 838 eller sofia.serafimovska@bdo.se. Ansök via ansökningsformuläret nedan. Vi urval och intervjuer påbörjas i augusti. Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Jobba med branschens nöjdaste kunder! Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Genom att skapa nära och bra relationer till våra kunder kan vi på BDO jobba mer effektivt och därmed kosta på oss lite extra engagemang i varje enskilt uppdrag. På köpet får vi också värdefull tid över för våra kollegor och för oss själva. Det är genom att jobba bäst, inte mest, vi har belönats med utmärkelsen ”branschens nöjdaste kunder”. För tionde året i rad toppar vi Svenskt Kvalitetsindex mätning. Här kan du läsa mer om BDO!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Ängsvägen 7B
None

Postadress

Box 24193
Stockholm, 10451

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024