Affärsutvecklare till Per Schürer AB

Affärsutvecklare till Per Schürer AB

Arbetsbeskrivning

Vill du ta nästa kliv och leda ett företag samtidigt som du bidrar med ökad försäljning och stärker vårt varumärke? Allt vi gör vill vi grunda i långsiktiga samarbeten och vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa!

Om vår kund
Per Schürer AB har tillverkat plastförpackningar sedan 1964 i Ulricehamn och är ett företag med anor och stort kunnande som eftersträvar att skapa hållbara lösningar i plastindustrin, medan kundernas behov tillgodoses och nya lösningar baserad på forskning och vetenskap tillämpas.

Våren 2021 togs bolaget över av nya ägare som fortsätter att utveckla verksamheten med stora investeringar i processer, personal och maskiner. I visionen för bolaget ingår idag en hållbar produktion som ska öka användningen av reproducerat material, minska energiförbrukningen och fortsätta moderniseringen av vår produktion genom samarbeten och tillämpning av ny teknologi.

Läs gärna mer på: https://schurer.se/

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Affärsutvecklare på Per Schürer AB ansvarar du för att uppfylla organisationens tillväxtmål genom att skapa ökad försäljning och driva marknadsrelaterade frågor. Tillsammans med styrelsen formulerar du strategiska mål som leder till affärsmässig utveckling och ökad kund- och medarbetarnöjdhet. Vidare är du i allra högsta grad operativ vad gäller försäljning och stärka vårt varumärke. Vår produktionschef planerar produktionen, men du har det övergripande ansvaret för att fylla produktionen med välbalanserad orderingång.

Din profil
För rätt person finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen samtidigt som du bygger, utvecklar och vässar din organisation att generera lönsamma affärer. Vi tror att denna roll passar dig som vill ta nästa kliv i din karriär. Du kan förvänta dig att få mycket stöttning och vi besitter gedigen produktionskunskap. Som person är du ansvarstagande och har en förmåga att planera, organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Du har även en god analytisk förmåga och är en utpräglad teamspelare. För att lyckas i rollen har du:

• minst fem års erfarenhet av marknad och försäljning med eget ansvar, gärna inom tillverkningsindustrin
• erfarenhet av ekonomi- och budgetansvar
• god förmåga att hantera moderna affärssystem och Excel
• kunskap om och förståelse för produktionsprocesser
• svenska och engelska, professionellt språk i tal och skrift

Det är meriterande om du tidigare haft personalansvar och har erfarenhet av plasttillverkning, kunskap om hållbara produktionsmetoder samt energieffektivisering.

Vi har en stark tro på framtiden och samarbeten. Allt vi gör vill vi grunda i långsiktiga samarbeten. Det är därför vi ser våra kunder främst som partners och delaktiga i värdeskapande tillsammans med oss. Våra värdeord är Värdeskapande tillsammans, Professionalitet och Transparens. Delar du dem med oss?

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande med eventuellt uppehåll under semesterperioden. Sista ansökningsdatum är 18 augusti 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på jens@effektiv.se eller Christina Björsell på christina@effektiv.se

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Sökord
Försäljning, marknad, plasttillverkning, produktion, affärsutveckling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 18 augusti 2022

Liknande jobb


21 november 2024

Cloud Solutions Specialist

Cloud Solutions Specialist

20 november 2024