OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nätverkande, har förmåga att inspirera och brinner för hållbarhet? Nu söker vi en affärsutvecklare som vill bidra till att utveckla Skellefteå som kongress-mötes- och evenemangsstad.
Visit Skellefteå Convention Bureau stärker Skellefteås attraktionskraft genom att identifiera, värdera och värva möten och evenemang, som stärker platsens varumärke och bidrar till en långsiktigt hållbar utveckling av Skellefteå. I arbetet som affärsutvecklare ingår att kartlägga, söka upp och bearbeta potentiella kunder och samarbetspartners lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.
Om företaget
Skellefteå Convention Bureau är en del av Visit Skellefteå, som har till uppgift att öka platsen Skellefteås attraktionskraft och generera tillväxt inom turism, handel, möten och evenemang. Visit Skellefteå har 11 anställda och ägs gemensamt av näringslivet (230 medlemsföretag) och Skellefteå kommun.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som affärsutvecklare kommer du att planera, genomföra och följa upp säljbesök, "site-inspections" (studiebesök för specifika möten), visningsresor och olika kundaktiviteter. Andra arbetsuppgifter är att du tar fram offerter, sk "bids", för platsen samt självständigt driver aktiviteter mot prioriterade målgrupper med hänsyn till mål, tidplan och ekonomi. Vidare agerar du stöd till arrangörer i planeringen av hållbara möten och evenemang, koordinera, ge råd, och hjälpa till med bokningar av exempelvis konferensläggningar och hotell. Omvärldsbevakning kopplat till möten och evenemang, samt att man håller sig uppdaterad kring vad som händer i branschen generellt, är en viktig del av arbetet.
I tjänsten ingår även att projektleda vårt destinationsövergripande hållbarhetsarbete med GDS-index (Global Destination Sustainability Index), som vi genomför tillsammans med Skellefteå kommun: https://www.gds.earth/skelleftea-sweden-increases-its-commitment-to-sustainable-transformation-by-joining-the-gds-index/
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi ser att du har erfarenhet från besöksnäringen, är van att bygga upp långsiktiga kundrelationer och har erfarenhet av, eller ett stort intresse för, hållbarhetsfrågor. Att du har en god kommunikativ förmåga samt goda kunskaper i olika digitala medier är avgörande i rollen. Vidare är du van användare av hela Office-paketet och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande liksom erfarenhet av att verka i, eller i nära samverkan med offentlig sektor.
Som person är du resultatorienterad, affärsdriven och relationsskapande samt att du trivs i möten med nya människor. Du har förmågan att kunna möta en stor variation av människor i olika befattningar och situationer, vara en inspiratör och driva processer på ett långsiktigt professionellt sätt. Du är rak och tydlig i din kommunikation, transparant och delar med dig av dina tidigare erfarenheter och trivs att vara en del av ett tight team.
Vidare har du en god social förmåga och bidrar med en positiv anda till vår verksamhet. Eftersom vi är en liten arbetsplats, är det viktigt att du är en prestigelös person, ibland behöver vi alla hjälpas åt för att vi ska ha en fungerande vardag. Du behöver vara strukturerad, ansvarstagande och ha förmågan att ha många projekt i gång samtidigt.
Rollen som affärsutvecklare inom möten och evenemang kräver integritet, ett tydligt affärsmannaskap och tålamod då det är lång planeringshorisont från första kontakt till vunnet möte/event. Du behöver vara en person som tänker långsiktigt både när det gäller införsäljning och relationsbyggande.
Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta VD Maria Broman, maria.broman@visitskelleftea.se alt. 070-726 02 04. I denna rekrytering samarbetar Visit Skellefteå med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida.
Ansökningarna kommer att behandlas löpande, men med sista ansökningsdag 2021-11-14.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och innebär tidvis resor och aktiviteter som innefattar arbete kvällstid. Vi tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se