OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Affärsutvecklare/kundansvarig säljare till Sogeti Västerås
Sogeti Sverige är i en expansiv fas som gör att vi nu letar efter dig som kan driva affärsutvecklingen och tillväxten framåt hos våra kunder och vår verksamhet i Västerås.
Vem vi söker, vem är du och dina möjligheter
Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta driva vår tillväxt i Västerås. Till din hjälp har du grymma lokala kollegor i Västerås, 1200 i Sverige och 25 000 (!) i världen.
Vi är en helhetsleverantör av IT-tjänster i Västerås. Det innebär att vi hanterar samtliga delar av affären; från strategier, kravställning och UX-design till arkitektur, utveckling och testning. Just nu är vi över 40 personer som älskar att hjälpa våra kunder att skapa värde i deras verksamheter.
Du kommer vara stationerad i Västerås och arbeta med vår lokala kundbas, men vi önskar också att du har inställningen att du vill bidra till hela Sveriges tillväxt och därigenom bygga ditt nätverk och samarbeta över ortsgränser.
I rollen som affärsutvecklare/kundansvarig säljare är det du som ansvarar för dialogen och relationen med våra nuvarande och blivande kunder. Det innebär att förstå vem som är rätt person att prata med och initiera dialog med utifrån kundernas behovsbild. Tillsammans med våra konsulter och teamchefer leder du sedan arbetet med att ta fram förslag på hur vi kan möta och överträffa kundernas förväntan. Vi har ett antal nationella satsningsområden i Sverige som alla har experter kopplade till sig. Så förutom att erbjuda vår lokala expertkompetens kan du även involvera några av de främsta experterna i Sverige inom respektive satsningsområde. Att bedriva marknadsaktiviteter, t ex driva kampanjer, lansera nya tjänster och koncept på marknaden och, i mer normala tider, hålla i seminarier och events blir även det en viktig och spännande del av din vardag.
Vi tror att du tycker att det är kul att vinna, oavsett om det gäller att lyckas med att ta en ny affär, nå ditt resultat eller öppna upp och växa en ny kund. Vi jobbar tätt tillsammans i team för att nå våra mål och du gillar att vara en del av det.
Du gillar att ha dialog och nätverka med andra människor, du ser möjligheter och lösningar istället för utmaningar och problem. Du har troligen tidigare erfarenhet av att ansvara för kunddialog men du kan också ha varit i en annan ledarroll och vill se nya möjligheter. Du är mycket intresserad av och har förståelse för teknisk utveckling och den förändring som våra kunder behöver i och med digitalisering. Du har erfarenhet från IT-branschen och vi tror också att analytisk höjd och problemlösningsförmåga är viktigt för att lyckas. Du kommer få en stor möjlighet att forma din roll och vardag.
Du kommer att tillhöra region SVEAs ledningsgrupp som bemannas av ledare från Karlstad, Örebro och Västerås. Du kommer även arbeta nära regionchef Viktor Bärgård (sogeti.se) och övriga ledare med affärsutveckling och planering.
Jag ser framemot att prata mer med dig om den här viktiga och spännande tjänsten! Med vänlig hälsning Viktor
Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Alla människor ska ha samma möjligheter.
Capgemini-koncernen är världsledande när det gäller att hjälpa kunder att driva och utveckla sina verksamheter genom den potential och de möjligheter som skapas av teknik. Koncernen har som ledstjärna att med teknikens hjälp frigöra mänsklig energi som kan användas till att bygga en hållbar och inkluderande framtid. Organisationen präglas av mångfald och ansvar och har över 300 000 medarbetare i ca 50 länder. Med 50 års erfarenhet och djup branschexpertis är Capgemini en trygg partner som kan hantera hela bredden av kundernas affär, från strategi till drift, och alltid i takt med den senaste utvecklingen för innovationsområden som molnet, data, AI, uppkopplade enheter, mjukvara, digital ingenjörskonst och nya plattformar. Koncernen rapporterade globala intäkter på 16 miljarder Euro för 2020.
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher, ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.