Affärsutvecklingsassistent inom yrkeshögskola

Affärsutvecklingsassistent inom yrkeshögskola

Arbetsbeskrivning

Sälj & Marknadshögskolan, grundat 1996, är en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning inom försäljning och marknadsföring. Vår verksamhet utgörs till stor del av yrkeshögskoleutbildning men vi bedriver även onlineutbildningar samt utbildningar för företag. Genom ett nära samarbete med branschen säkerställs att våra utbildningar håller hög kvalitet och motsvarar arbetsmarknadens behov. Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, norra Europas ledande utbildningsföretag.

Vi söker en driven och och engagerad medarbetare till vårt team i Stockholm. Som medarbetare hos oss kommer du få vara en del av ett härligt gäng, bestående av två affärsutvecklare som kommer att arbetsleda dig, en affärsutvecklingsassistentskollega, samt två utbildningsledare.

Om tjänsten
I rollen som affärsutvecklingsassistent kommer du få vara med i utvecklingen av våra kundrelationer inom Yrkeshögskolan (YH) genom att skapa nya kontakter med företag där du presenterar våra utbildningar och etablerar och upprätthåller långsiktiga relationer. Du gör även omvärldsanalyser av intressen och kompetensbehov från näringslivet.

Arbetsuppgifter
Du spenderar stor del av din arbetsdag med att kontakta företag via telefon, Teams och mail, lyssnar av deras behov och berättar om våra projekt. Utöver detta ingår administration och strategiskt arbete.
Du samarbetar nära med vår affärsutvecklare med det gemensamma målet att skapa relevanta och aktuella YH-utbildningar.

Din bakgrund
Vi ser att du gillar att ha många bollar i luften med en god administrativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas hos oss delar du våra värdeord i att vara personlig, engagerad och nyskapande. För att lyckas i rollen ska du vara en socialt pigg och initiativtagande person med mycket engagemang. Vi ser att du är strukturerad och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter samtidigt som du håller ett professionellt och serviceinriktat bemötande.

Som person är du:

• Driven och problemlösningsorienterad
• Initiativtagande med stark kommunikativ förmåga
• Tydlig i muntlig och skriftlig kommunikation
• Ordningsam, systematisk och strukturerad

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av relationsbyggande arbete, ex via service-/ säljyrken
• Kundkontakter och erfarenhet av telefon som arbetsverktyg
• Erfarenhet av att studera på yrkeshögskola/ högskola/ universitet
• Erfarenhet av att föra dokumentation och administration
• Erfarenhet av omvärldsbevakning

Krav:

• Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket
• Goda kunskaper i Officepaketet

Anställningsform: Tjänsten är en visstidsanställning med tidsbegränsning

Period: Nu – 31 maj 2025

Omfattning: 50%

Lönetyp: Timlön, 150 kr/h

Stockholm - hybrid

Du kommer att utgå från vårt kontor på Fridhemsplan, Stockholm, och har möjlighet att arbeta hemifrån med jämna mellanrum. Du har även ett flexibelt upplägg av dina arbetstimmar under kontorstid.

Kontakt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med verksamhetschef Emma Olau, tel. 010-1421347, emma.olau@smhsverige.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sälj- och Marknadshögskolan
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2025
  • Ansök senast: 16 februari 2025

Besöksadress

Tomtebodavägen 3A
None

Postadress

Tomtebodavägen 3A
Solna, 17165

Liknande jobb


Project Leader

8 januari 2025

8 januari 2025

Senior Strategy and Planning Specialist

Senior Strategy and Planning Specialist

3 januari 2025