OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BUCHEN är ett av Europas ledande bolag inom industrisanering och en del av REMONDIS-koncernen; ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda på fyra kontinenter.
BUCHEN erbjuder ett komplett utbud av kundspecifika industritjänster.
Genom rengöring och underhåll av tekniska system säkerställer vi att kraftverk, tillverkningsanläggningar och produktionsutrustning uppnår högsta nivå av effektivitet och driftsäkerhet.
BUCHEN Sweden AB:s verksamhet utgår från närmare 20 enheter, från Löddeköpinge i söder till Luleå i norr. Totalt är vi nästan 400 anställda och omsätter ca 500 miljoner SEK. BUCHEN är ett lokalt företag som genom närhet till våra kunder erbjuder effektiva och hållbara tjänster - samtidigt som vi har kraft och stöd från att vara en del av en internationell koncern. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
ARBETSUPPGIFTER
Som affärsutvecklingschef har du det övergripande ansvaret för BUCHENS sälj- och marknadsstrategi, vilken skall bidra till ett starkt kunderbjudande och tillväxt för bolaget.
BUCHEN är ett relativt okänt varumärke i Sverige. Här ges du därför en möjlighet att göra en reell skillnad avseende varumärkeskännedom, genom att vara med och utveckla BUCHENs varumärke i Sverige.
Rollen som affärsutvecklingschef innefattar strategisk affärsutveckling såväl som operativt kommunikations- och säljstöd. Arbetet sker i samarbete med den operativa ledningen, och genom att vara en central del av företagets ledningsgrupp.
Rollen innebär bl.a. även:
• Utifrån marknadsanalys ta fram en konkret säljplan som visar hur vi skall utveckla en stark och konkurrenskraftig säljorganisation för att utveckla samarbetet med nya och befintliga kunder
• Skapa en tydlig Go To Market-strategi och en enhetlighet kring kommunikation, erbjudande och kundbearbetning
• Formulera, mäta och följa upp säljmål löpande
• Identifiera affärsmöjligheter och strategiska partnerskap
• Likställa alla processer kring priser, tjänster och leverans för att bli digitala
• Samla market intelligence och data, övervaka konkurrenter (key offers, sales och marknadsaktiviteter)
Rollen innebär även personalansvar i form av medarbetare tillhörande affärsutvecklingsavdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av sälj och marknad. Vidare ser vi gärna att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Tidigare erfarenhet av budgetarbete och marknadsanalys
• God ekonomisk förståelse och erfarenhet av enklare kalkylarbete
• God datorvana
• B-körkort
• Svenska och engelska, i tal och skrift.
Har du erfarenhet från produktionsindustri inom pappersmassa, stål, energi, petrokemi och/eller gruvdrift är detta meriterande.
Som person ser vi att du är kommunikativ, lyhörd och har god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär tätt samarbete med både interna och externa nätverk. Du är affärsdriven, kundfokuserad, strukturerad och mån om att leverera hög kvalitet. Vidare har du ett genuint intresse för försäljning och affärsutveckling.
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!