OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del i att lösa samhällets utmaningar och tror att avfallsbranschen är avgörande för att planetens resurser ska räcka till? Att arbeta för en hållbar framtid och att fortsätta tillföra en positiv inverkan på miljön är en självklarhet för oss. Nu söker vi en affärsutvecklingschef som delar ambitionen och som vill vara med på den fortsatta resan.
NSR är tongivande i avfallsbranschen och det vi utvecklar driver förändring i branschen. Som affärsutvecklingschef har du ett övergripande ansvar för utveckling av befintliga affärsrelationer såväl som utveckling av nya relationer och nya metoder för behandling av avfall. Du kommer ha en viktig roll för att vi ska nå våra långsiktiga mål och uppdraget ger dig möjlighet att skapa förändring. Du kommer vara drivande i att bibehålla goda affärsrelationer, förhandla fram avtal med externa samarbetspartner samt arbeta med att investerings- och innovationsprojekt. Du är en del av ledningsgruppen och är närmsta chef för 5 personer med olika ansvarsområden. I rollen rapporterar du till VD:n Ulf Molén. Ulfs ledarskap kännetecknas av att vara coachande och stödjande samt där tydlighet och omtänksamhet är ledord. Han uppmuntrar till delaktighet, samverkan och frihet under ansvar i sitt ledarskap.
Som affärsutvecklingschef kommer du även ha en viktig del i att planera, fördela och prioritera arbetet gällande Recopark. RecoPark är NSR:s kompetens- och utvecklingscenter med fokus på att skapa det största ekologiska och ekonomiska värdet på samhällets avfallsströmmar. Här bedrivs forskning och utveckling i samverkan med både industri och akademi men också utredningar i tidiga skeden inom vår egen verksamhet.
Välkommen med din intresseanmälan på www.randstad.se, senast 2023-02-26. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olivia Josefsson, olivia.josefsson@randstad.se eller Claudia Baronescu claudia.baronescu@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
• Övergripande ansvar för affärsutvecklingen inom NSR.
• Inneha resultat- och budgetansvar.
• Samarbeta och driva långsiktiga relationer med externa samarbetspartners inklusive att föra dialog gällande befintliga och nya avtal.
• Ta fram planer för den långsiktiga utvecklingen av bolaget och hanteringen av anläggningen som helhet.
• Driva, planera och fördela arbetet i utvecklingsprojekt
• Chef över ett antal medarbetare
• Ha en aktiv roll i ledningsgruppen
Kvalifikationer
• erfarenhet av minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom affärsutveckling och innovation.
• eftergymnasial utbildning som exempelvis civilingenjör eller annan naturvetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• ledarskapserfarenhet
• ha kunskaper inom avfallsbranschen samt ett stort intresse för miljöfrågor
• mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift
Du har ett starkt miljöengagemang samt lätt att ta till dig teknisk information och har en naturlig fallenhet för att samordna och kommunicera kring de frågor som du driver. Du har säkert tidigare jobbat med projektledning och är van vid att strukturera och få saker gjorda.
Som person har du lätt för att skapa förtroende hos samarbetspartners och bygga långsiktigt goda relationer. I den här rollen får du möjlighet att ha mycket intern och extern samverkan och på så sätt vara en inspiratör och vara med att påverka den fortsatta utvecklingen.
Om företaget
NSR AB (Nordvästra Skånes Renhållnings AB) ägs av de sex nordvästskånska kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Åstorp och Ängelholm.
Målet är att verksamheten ska vara en del i skapandet av ett långsiktigt hållbart och kretsloppsbaserat samhälle. NSR arbetar för avfallsminimering och med att ta hand om avfall och återvinningsmaterial på bästa sätt med hänsyn till miljö, arbetsmiljö, teknik och ekonomi.
Vi är cirka 190 anställda placerade på nio platser i nordvästra Skåne – från återvinningscentraler till återvinningsanläggning, åkeri och huvudkontor.
För att våra medarbetare ska hålla ett helt arbetsliv tycker vi det är viktigt att värna om hälsan och balansen med övriga livet. Vi strävar också efter att du ska kunna kombinera din arbetstid med familjeliv, till exempel genom flextid, anpassad tjänstgöringsgrad eller schemaläggning, beroende på vilket avtal som gäller.
För din, vår och våra kunders trygghet utför vi regelbundna, slumpvisa drogtester.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044