Affärsverken söker dig till vårt Kundserviceteam!

Affärsverken söker dig till vårt Kundserviceteam!

Arbetsbeskrivning

På Affärsverken vill vi skapa enkelhet för kunden i vardagen!
Vi har en bred verksamhet med två gemensamma nämnare – hållbarhet och bra service. För oss är hållbarhet inte en konkurrensfördel – det ingår i vår värdegrund. Med omtanke både om vår personal och miljön vi verkar i.
Vi har ett högt medarbetarengagemang och sätter extra fokus på vår hälsa, inte minst genom flera medvetna hälsoaktiviteter.


Som hela företaget utgår vi på Kundservice från kundupplevelsen vilket är en förutsättning för att nå visionen att skapa enkelhet i vardagen. Strategin är enkel – vi utgår från kundens behov och upplevelser, det vill säga att vi arbetar utifrån och in. Alla medarbetare på Affärsverken är viktiga för att skapa en god kundupplevelse.
Vi arbetar med hela företagets produkter och tjänster i en spännande kombination - saker som gör kundens vardag enklare och ökar livskvalitén. Det gäller att vi är snabbfotade och samarbetar för att följa med samhällets allt snabbare förändringar. En otroligt spännande utmaning!


Rollen vi söker innebär en stor del administrativt arbete där du själv ansvarar för att dagens ärenden blir hanterade och utförda med kvalité. Utöver det kommer du vara behjälplig i vår Kundservice. Tillsammans skapar vi en bra kundupplevelse och ett gott arbetsklimat.


Arbetsuppgifter i rollen som Kundservicemedarbetare:


- Administration av avtals- och fullmaktshantering.
- Bemötande och service till kund via samtal, mail, brev och chatt.
- Bemötande och service till kund i reception och växel.
- Deltagande och engagemang vid mässor, kundevent samt vissa säljinsatser.
- Deltagande och engagemang i utvecklingsprojekt för att förbättra vår kundupplevelse.


Erfarenheter
För tjänsten krävs
- Erfarenhet av kundkontakt, försäljning eller likvärdigt inom serviceyrken.
- Grundskola.
- God datorvana (Office 365).
- Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
- Goda kunskaper i engelska (tal och skrift)


Meriterande erfarenheter
- Eftergymnasial utbildning (inriktning service/handel/administration)
- Administrativt arbete.
- Kundservice/kundsupport.
- Elbranschen.
- Arbetat inom avtalsstöd.
- Arbetat i systemet Xellent.


Personliga kompetenser:
Utifrån våra värdeord omtanke, närhet och affärsmässighet värderar vi följande extra för rollen:


Självgående - förmåga att ta ansvar och prioritera så dina arbetsuppgifter blir genomförda för att tillmötesgå kollegor och kund.
Lösningsorienterad - att utifrån kunds behov hantera prioriteringar och vara flexibel i din leverans.
Samarbetsorienterad - utifrån kunds och egna teamets behov anpassa dig för att alltid besvara våra kunder oavsett vilken kontaktkanal de använder.
Fokuserad - förmåga att arbeta strukturerat och prioritera de administrativa uppgifterna för att uppnå satta deadlines.
Övrigt
Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att identifiera och matcha befintliga kompetenser, kunskaper och färdigheter med de krav som ställs på tjänsten du söker.
Sista ansökningsdatum2022-03-25, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdatum.
Dnr 2022/70 2.7.1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Affärsverken Karlskrona AB RÖDEBY
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Postadress

Tippvägen
RÖDEBY, 37342

Liknande jobb


28 november 2024