OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.
Vårt erbjudande
Avdelning Affärsutveckling är en viktig del i Tekniska verkens arbete med att skapa långsiktigt värde inom måldimensionerna affär, miljö och samhälle. Vi är motor i koncernens arbete runt bland annat strategi- och affärsplanering, innovation, patent- och licensfrågor och strategiska samarbeten med externa partners.
Just nu står vi mitt i koncernens digitala utvecklingsresa och i det arbetet ser vi att du kommer att ta en viktig roll. Du kommer att arbeta i skärningspunkten mellan affär, kund och teknik och tar dig an utmaningen att utveckla affärer och samarbeten med digital information, uppkoppling och konnektivitet som grund.
I rollen får du möjlighet att ha stort inflytande på ditt eget arbete och driva din egen och koncernens utveckling inom nya tekniker och tjänster framåt.
I arbetet ingår bland annat att:
• initiera och driva egna affärsutvecklingsprojekt på koncernnivå
• leda/delta i affärsutvecklingsprojekt på uppdrag av Tekniska verkens affärsområden, staber och ledningsgrupp
• arbeta med koncernens strategier och affärsplanering
• bidra till att öka koncernens innovativa förmåga
Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och allt annat än inside the box. Du gillar att arbeta självständigt och du motiveras av att få driva igenom dina egna idéer och se affärsmöjligheter.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning till civilingenjör, civilekonom eller motsvarande som har utvecklat din förmåga till analys, problemlösning och affärsbedömning. Du har erfarenhet av att jobba med affärsutveckling, utveckling av digitala tjänster inom energibranschen eller i andra branscher. Har du erfarenhet av att jobba med projektledning är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av organisations- och strategifrågor kring marknad, innovation och produkt/tjänsteutveckling.
Som person har du en prestigelös, flexibel och resultatorienterad inställning samt god förmåga att skapa relationer både inom och utanför företaget. I din roll kommer du att arbeta koncernövergripande, vilket ställer stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i skiftande och ofta komplexa frågeställningar inom många olika verksamheter. Arbetet förutsätter att du är självgående men ställer samtidigt krav på god samarbetsförmåga.
Då arbetet innebär mycket kommunikation förutsätter vi att du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal- och skrift samt att du har förmåga att presentera komplexa frågeställningar och resultat på ett enkelt och trovärdigt sätt.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Ingela Lindahl, chef för Affärsutveckling, 013-20 82 53. Facklig information lämnas av Bo Karlsson, Vision, 013-20 91 12 eller Cecilia Malm, Akademikerföreningen, 013-20 92 11. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Josefine Pihl, HR-konsult, 013-20 91 11.
Välkommen med din ansökan
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess, skicka därför in din ansökan snarast möjligt, dock senast 2017-02-26.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18