OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig de mest högteknologiska elektronikprodukterna du kan föreställa dig, och sen tänker du dig ett steg till. Med världsledande produktionslösningar leder Mycronic elektronikindustrin och skapar dagens mest högteknologiska produkter, men med en ödmjukhet inför att det viktigaste för att lyckas med detta är en passion för såväl affärer som teknik och framförallt människor. Mycronic befinner sig i en expansiv fas där de vill fortsätta etablera sig på fler marknader och i fler länder. För att göra detta söker de dig som vill vara med på denna resa! Låter detta som något för dig? Läs vidare!
OM TJÄNSTEN
Mycronic är ett svenskt bolag, som i över 40 år har utvecklat och tillverkat maskiner för elektronik- och displaytillverkning och har idag kunder och distributörer i över 50 länder världen över. Idag är Mycronic uppdelat i 4 divisioner där du i denna roll kommer att tillhöra divisionen för Pattern Generator (PG), som är världens främsta leverantör av maskritare för tillverkning av avancerade fotomasker för bildskärmar. Varje skärm du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta eller Apple Watch etc, är tillverkade med hjälp av Mycronics maskiner och det är dessa som du kommer få möjlighet att arbeta med. I dagsläget har division PG kunder i Kina, Japan, Sydkorea, Taiwan och USA och i takt med fortsatt tillväxt på bland annat den amerikanska marknaden, behöver de nu utöka ett av teamen med en After Market Sales Manager. Eftermarknadsförsäljningen står idag för ca 30-50 % av omsättningen inom divisionen och du kommer således att ha en mycket viktig roll i arbetet att säkerställa och vidareutveckla detta område. Du kommer tillhöra ett mindre team i Täby som idag ansvarar för eftermarkandsförsäljningen över hela världen och du rapporterar till Hanna Vannevik, Sr Director After Market Sales.
Arbetsuppgifter
Detta är en roll där du erbjuds en unik möjlighet att arbeta i området där high tech och business möts i långvariga internationella kundrelationer. Du kommer ansvara för alla servicekontrakt i USA och är en viktig del i arbetet med att säkerställa och utveckla eftermarknadsförsäljningen. Under de senaste åren har även kundkraven ökat vad gällande ett antal olika compliancefrågor. Mycronic har expertfunktioner som tar fram underlag för detta men vill hålla ihop kundkommunikationen vilket är något du kommer att fokusera på.
Vidare kommer du exempelvis jobba med…
- Att i nära samarbete med dotterbolagen, utveckla lönsamheten i vår eftermarknadsaffär, framförallt gällande servicekontrakt.
- Analys av befintliga servicekontrakt, priser och ta fram förslag på framtida serviceavtal för Mycronics samtliga regioner
- Förse Mycronics dotterbolag med information för att säkerställa att kontrakten uppfylls, samt stötta upp regionerna med kundpresentationsmaterial
VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning inom relevant område, exempelvis elektronik, mekanik, mekatronik eller motsvarande
- Har flerårig erfarenhet av B2B-arbete och är van att hantera komplexa kunddialoger
- Har erfarenhet från tillverkande företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska
- Har möjlighet till visst resande i tjänsten
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka. De personliga kompetenserna vi ser som särskilt viktiga är:
* Nätverkande
* Samarbetsförmåga
* Självgående
* Affärsinriktad
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Täby samt resor och möjlighet till visst remotearbete
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell johanna.sorell@academicwork.se
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mycronic på deras hemsida: https://www.mycronic.com/
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231