AFTER SALES - GARO E-mobility AB

Arbetsbeskrivning

GARO är ett företag, som under eget varumärke, utvecklar och tillverkar innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. Med fokus på användarvänlighet, hållbarhet och design tar GARO ett tydligt helhetsansvar genom sina produktområden Installation, E-mobility, Projekt, och Tillfällig el. Koncernen har ca 500 anställda med operativ verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Irland, Polen och Storbritannien. Försäljningen är fördelad på GARO Electrification och GARO E-mobility. Huvudkontoret ligger i svenska Gnosjö. Produktionsenheter finns i Gnosjö och Värnamo (Sverige) samt Szczecin (Polen). GARO är noterad på Nasdaq Stockholm OMX, Mid Cap.

Affärsidén är att ”med fokus på innovation, hållbarhet och design utvecklar GARO lönsamma helhetslösningar för elbranschen”.

Vill du göra skillnaden som är viktig?

Kombinerar du tekniskt intresse med känsla för snabb service?

Vill du arbeta med produkter som ligger främst i teknisk utveckling och för en hållbar framtid?

Vi har en ledande roll på marknaden med spännande förutsättningar och vi har stort fokus på vår After sales genom att ta hand om kunderna och supportera dem när de köpt sin produkt från GARO. Vi söker flera medarbetare till vår Tekniska support. Du kommer att få en viktig roll i vår organisation, som bidrar till den bästa kundupplevelsen och servicen.

Rollen innebär att du servar våra kunder med teknisk support av våra laddprodukter. Du ingår i ett team som dagligen servar elinstallatörer, grossister och slutkunder med teknisk rådgivning och hjälp. Ditt viktigaste arbetsredskap blir telefonen, men även andra digitala supportverktyg förekommer eller är under utveckling. Supporten kan t ex handla om installation, allmän felsökning och handhavande av våra produkter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot supportärenden via telefon, mail och i Summera support.
• Support till installatörer via supportverktyg och telefon.
• Assistans vid installation av laddprodukter i form av att följa checklistor tillsammans med installatörer.
• Dokumentation och uppföljning av supportärenden.
• Uppringande verksamhet med kunder för att följa upp och supportera.

Vem är du?

Du är en teknikintresserad person som trivs i en serviceinriktad roll. Din bakgrund är troligen inom en teknisk bransch, har du kunskaper inom el är det positivt. Utmaningen i denna rollen är att kombinera kundservice med teknik. Du är strukturerad och har förmågan att "hålla många bollar i luften". Du kommunicerar vägvinnande och pedagogiskt både i tal och skrift.

Vi ser positivt på yrkeserfarenhet eller en lämplig utbildning inom teknik eller elteknik, dessutom är IT-kunskaper meriterande då våra produkter har inbyggda system och är uppkopplade.

I denna rekrytering samarbeta GARO E-mobility med Finnveden Säljkraft AB. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501. Ansök på www.finnvedensaljkraft.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finnveden Säljkraft
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024