After Sales Leader

Arbetsbeskrivning

XXL - ett eldorado för sport- och vildmarksälskare.

Våra stora varuhus erbjuder ett enormt utbud av kända varumärken till extra låga priser inom sport- och vildmarksprodukter. Hos oss hittar du fotbollsskor, skidor, hockeyutrustning, tennisracketar, löparskor, golf, tält, utrustning till jakt plus mycket mycket mer.

XXL är Nordens mest expansiva sport- och vildmarkskedja. Nu fortsätter resan i Sverige. Vi skall bli störst, och det ska vi uppnå tack vare vår stora passion och vårt skickliga affärsmannaskap.
Om du har extra stort intresse för sport och vildmark.
Om du är positiv, utåtriktad, gillar ha roligt på jobbet och älskar att sälja. Då anser vi att du har DET inom dig.
Då är det DIG vi söker.

I affärsplan har vi inskrivet: Vi skall vara bäst, vi skall tjäna pengar, vi skall ha kul!
Med den parollen är vi nu störst i Norden.


XXL Sport & Vildmark – den kompletta destinationen för sport och vildmarksentusiaster! Genom att kombinera ett stort utbud av de främsta varumärkena med passionerad och kunnig personal kan vi erbjuda varje gäst den bästa upplevelsen – likväl under köptillfället som utomhus. Just add you.

Vi som jobbar på XXL i Sisjön är ett stort gäng med mycket glädje, kämparglöd och god stämning. Vår arbetsplats och vår servicekultur är något vi är mycket stolta över och värderar högt. Vi hjälps åt och är alltid i första hand ett team - det är ett vinnande koncept i vårt arbete som gör ett besök i vårt varuhus till en kundupplevelse i världsklass.

 

Om tjänsten I rollen som After Sales Leader (ASL) arbetar du inom flera ansvarsområden som bidrar till den totala kundupplevelsen i varuhuset. Teamen tar själva ett stort eget ansvar för att utveckla och förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi kan överträffa våra högt satta mål och förväntningar På köpet får vi även väldigt roligt på jobbet!

I rollen som After Sales Leader har du det övergripande ansvaret för avdelningarna kassa, lager, verkstad & varuplock. Du är en ledare som är mycket delaktig i driften och som är närvarande på olika tider och dagar efter verksamhetens behov. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare att till att nå våra gemensamma målsättningar. Som ASL har du det övergripande ansvaret för resultat och implementering av både lokala och centrala strategier i varuhusets ovan nämnda avdelningar med fokus att driva försäljning och kundnöjdhet.

Din uppgift är att leda och supportera After Sales-teamet för att upprätthålla en konstant hög nivå av kvalité på service, samt att genomföra åtgärder för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och kostnadseffektivitet. Du förvaltar och utvecklar dina avdelningar i syfte att säkerställa kvalitét på service, support och returhantering i varuhuset. 

Är du vår nya After Sales Leader? Vi söker dig med en tydlig ledarskapsprofil som har arbetat i liknande tjänst inom handeln, kanske som operations manager eller butikschef och har god kunskap och erfarenhet kring att vara ledare inom säljande service.

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom förändring, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa goda relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar efter verksamhetens behov och har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som ledare hos oss är du dessutom modig, prestigelös och ser XXLs värderingar som dina egna. 

Vi ser gärna att du är prestigelös. lösningsorienterad och kommunikativ med en god förmåga att delegera och alltid sätter kundupplevelsen först. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och har mycket goda datakunskaper.



Bland dina arbetsuppgifter som After Sales Leader ingår:  Leda ansvariga inom dina avdelningar och skapa engagemang för driva en säljande service. 
Utvärdera prestation utifrån KPI.er, adressera utmaningar och följa upp utveckling.
Hantera kundklagomål och förebyggande arbeta för att skapa kundnöjdhet och positiva kundrelationer.
Vara stöd och utbilda lager/VPG, verkstad och kassa i rutiner och interna system.
Proaktivt arbeta för att minska inventeringsdiffar.
Följa upp lagerkvalité och lagersaldo.
 

Arbetsplats : XXL Sport & Vildmark i Sisjön, Göteborg
Arbetstid : Varierande måndag-fredag. En helg i månaden.
Anställningsform : Tillsvidareanställning
Lön:  Månadslön samt bonus. 

Tillsättning : 19 april 2021

 

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök senast 31 mars 2021, intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att ersättas innan sista ansökningsdagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: XXL Sport & Vildmark - Sisjön
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


Butikschef - Svenssons

Butikschef - Svenssons

4 november 2024

Butiksansvarig DeLa-matbutik

Butiksansvarig DeLa-matbutik

31 oktober 2024

Butikschef - Svenssons

Butikschef - Svenssons

30 oktober 2024