OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ledaren med kundfokus som vill du vara med och utveckla Gardena Divisionen i Sverige?
Husqvarna Group och Gardena Divisionen förstärker nu organisationen med en driven After Sales Manager med målsättning att både vidareutveckla vår för- och eftermarknad samt leda vår Customer- and Technical Support organisation.
Gardena ”A full garden supplier” erbjuder ett fullsortiment av trädgårdsprodukter avsedda för hemanvändare. Våra innovativa premiumprodukter har sitt säte i Tyskland men säljs idag världen över. Som en del av Gardena Sweden får du möjligheten att ingå i ett framåtsträvande, familjärt och passionerat team och samtidigt verka i en internationell kontext.
Du blir en del av den svenska försäljningsorganisationen med bas i Huskvarna och rapporterar direkt till Country Manager för Sverige och Finland. Du ingår också i ett regionalt internationellt nätverk för After Sales Managers.
Arbetsuppgifter
Ditt ansvarsområde blir att, både inom för- och eftermarknad, identifiera och initiera verksamhetsförbättringar och arbeta projektorienterat för att verkställa dessa. Tänkbara projekt kan vara inom t.ex. utveckling av customer experience, ordersystem, logistik, reklamationer och garanti.
Du ansvarar också för det nya team, bestående av sex medarbetare, inom Customer och Technical Support. Din roll blir att forma, leda och bibehålla ett team i världsklass som ger våra kunder samma premiumkänsla när de kommer i kontakt med oss som när de köper och använder våra produkter. Vid toppar i verksamheten och vid ledigheter förväntas du också själv bidra som Customer- och Technical Support.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du vara entreprenöriell och se möjligheter som kan gagna både personal, kund och organisation. Drivet och viljan att ständigt förbättra verksamheten genom att skapa smarta lösningar finns naturligt hos dig. Liksom resten av vår organisation har du kunden i fokus och går gärna en extra mil för att tillgodose kundnöjdhet. Vi förutsätter ett stort intresse för ledarskap och att bygga rätt teamspirit.
Som person är du positiv, öppensinnad med goda mänskliga färdigheter. Ditt arbete hanterar du flexibelt och strukturerat med hög stresskänslighet.
Kompetenskrav
Erfarenhet inom kundsupport >3 år
Ledarerfarenhet >3 år
Flytande engelska i tal och skrift
God datorvana och bra kunskaper i Microsoft365
Meriterande
Tekniskt intresse och hög produktförståelse
Vana att arbeta med konsumentprodukter och B2B och/eller B2C
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och ett personligt brev. Vi önskar att alla CV skickas via ansökningsportalen och ej via mail för att korrekt få bedömning över alla intressenter. Sista ansökningsdag är 4:e november.
Vid frågor kring tjänsten, var god kontakta Country Manager Sweden & Finland: Charlotte Kraft, (charlotte.kraft@husqvarnagroup.com) alternativt
rekryteringsansvarig, Liv Hultén, (liv.hulten@husqvarnagroup.com).
Fackliga representanter:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com. Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Representerar alla fackföreningar hos Saco), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Läs mer om Husqvarna Group & Gardena Division här: http://husqvarnagroup.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Johansson
Helena Pettersson
036-173066
Elin Andersson