OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
After Sales Manager / Servicechef / Servicemarknad / Bilar /Tillbehörschef / Motorist / Produktchef / Reservdelar / Tillbehör / Chef eftermarknad / Inköpare / Automotive / Motorist / Product Manager / Eftermarknadschef / Däck / Reservdelar
After Sales Manager Sweden & importers
Har du erfarenhet av en ledande roll inom Servicemarknad eller i liknande roll där du har erfarenhet av att driva försäljning och leda ett team med högt engagemang? Då kan det här vara din nya utmaning?
Vi söker just nu en Servicemarknadschef medhelhetsansvar för den svenska marknaden samt för våra importörer i Norge, Finland och Island. I rollen som Servicemarknadschef har du en viktig roll eftersom du ansvarar för resultaten av hela eftermarknaden och är därmed en viktig länk till våra återförsäljare. Tillsammans med ditt team samordnar och driver du arbetet kring att optimera verkstädernas kunderbjudande genom att informera, inspirera och utbilda samt genom metoder säkerställa att vår servicemarknad lever upp till våra högt ställda krav på kundupplevelse bland våra Renault och Dacia kunder.
Arbetsbeskrivning:
Leda och driva teamet rörande frågor kring:
försäljning av service, reservdelar och tillbehör
kundnöjdhetsprogram
garanti, arbetsmetoder och teknik
implementering av servicemarknadsmetoder
Leda ansvarig för servicemarknadsmetoder
Följa upp implementeringen av servicemarknadsmetoder på serviceverkstäder
Samordna och driva våra kampanjer genom regelbundna möten med våra återförsäljare
Koordinera kommunikationen från marknad-, garanti-, kundrelations- och logistik- och tekniska avdelningen inom Renault Nordic till regionchefer för servicemarknaden
Implementera och följa upp servicemarknadsaktiviteter för våra importörer
Återkoppla och följa upp frågor från återförsäljarnätverket
Kvalifikationer:
Affärsdriven med stort engagemang
Ledarerfarenhet
Välorganiserad, proaktiv och noggrann
Helhetsperspektiv med en god förmåga att kommunicera och utveckla
Gärna några års erfarenhet från bilbranschen eller närliggande branschkunskap
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska
På Renault Nordic kommer du att vara en del av en internationell miljö där dina kompetenser och innovativa idéer för att driva affären framåt uppskattas högt. I rollen som Servicemarknadschef rapporterar du till vår Nordic After Sales and Network Development Director på vårt huvudkontor i Kista, norr om Stockholm, där tjänsten är placerad.
Låter tjänsten intressant? I så fall vill vi ha din ansökan i form av CV samt personligt brev redan idag. Ansöker gör du via rubino.se/lediga-jobb, vänligen observera att vi inte tar emot ansökan på annat sätt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino, 0733-76 39 30, alternativt rekryteringsassistent Sara Jarju, 0703-54 80 80.
Renault har mer än 126 000 anställda över hela världen med huvudkontor i Paris. En av företagets viktigaste drivkrafter är utvecklingen på internationell nivå, där etableringen av en nordisk chef under 2007 var en central del. Renault Nordic är ansvarig för distribution av bilar, reservdelar, service efter köpet och finansiella lösningar i Norden. Inom Renault Nordic arbetar vi i de fyra nordiska länderna och har en mycket inspirerande och internationell arbetsmiljö med personal från över 20 olika länder. Läs mer på: www.renault.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Zethraeus
0733103608
Harry Rubino
0733763930
Constanza Rodriguez
0706666891
Peter Zethraeus
0733103608
Harry Rubino
0733763930
Berkan Yildirim
0769141100
Moa Ekerhed
0709955668
Harry Rubino
0733-763930
Emma Sörensen
0761696766
Emma Sörensen
0761696766