After Sales Representative

Arbetsbeskrivning

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group med huvudkontor i Frankrike. Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför Haulotte programmet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice. Av eftermarknadstjänsterna har Haulotte Group skapat ett eget varumärke, Haulotte Services, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.

Haulotte Group har verksamhet i hela världen med fabriker i Frankrike, Spanien, Rumänien och Ungern. Det svenska kontoret är beläget i nya fräscha lokaler Mölndal där även verkstad och reservdelslager finns.

Till huvudkontoret i Mölndal söker vi nu en After Sales Representative. Du kommer att arbeta tillsammans med flertalet personer dagligen, ex. med vår Call Center Administrator & Co-ordinator, Support Tekniker, Ekonomi assistent, etc. i ett öppet kontorslandskap.

Som After Sales Rep arbetar du huvudsakligen med försäljning och marknadsföring av reservdelar, tillbehör och tjänster. Du ansvarar för hela processen från ax till limpa inklusive lager, fakturering och rutiner som stödjer verksamheten. Du har dagligen kontakt med kunder, leverantörer samt egna fälttekniker och är "spindeln" i nätet för eftermarknads-försäljningen med tillhörande leveranser.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Orderhantering
- Underlag för fakturering
- Offerter
- Lageroptimering
- Tekniskt säljstöd för reservdelar och tillbehör
- Marknadsföring av Haulotte Services produkter och tjänster, ex. News Letter
- Prisuppdatering
- Logistikplanering

Koncernspråket är Engelska. Du kommer att arbeta i en internationell, flerspråkig och teknisk miljö. Kunderna finns i Skandinavien, Baltikum och Ryssland. Du rapporterar till vår Customer Support Area Manager.

Krav
- Godkänd gymnasial utbildning
- Sälj-Logistik utbildning
- Dokumenterad yrkeserfarenhet av försäljning och marknadsföring inom tekniksektorn
- Dokumenterad yrkeserfarenhet inom logistiksektorn
- Allmänteknisk läggning och erfarenhet med praktisk-tekniska arbeten.
- Erfarenhet från grundläggande räkenskap och bokföring
- God erfarenhet med MS Office programmen, främst Excel.

Språk
- Skriva och tala svenska obehindrat
- Skriva och tala engelska obehindrat

Meriterande
- Praktisk och/eller teoretisk yrkeserfarenhet med självgående arbetsplattformar
- Praktisk och/eller teoretisk yrkeserfarenhet med internationell försäljning och leveranser
- Förarbevis för Självgående Arbetsplattformar
- Dokumenterat försäljningsbudgetansvar
- Dokumentrad erfarenhet med Visma SPCS
- Goda kunskaper i Franska är mycket meriterande
- Goda kunskaper i ytterligare något språk (Finska, Ryska) är meriterande

Personliga egenskaper
Beslutsam - Fattar snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter

Strukturerad - Planerar arbete i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.

Problemlösande förmåga - Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Arbetar med komplexa frågor och löser komplicerade problem.

Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppsätt och driver sina processer vidare.

Relationsskapande - Är utåtriktad och socialt aktiv, god samaretsförmåga

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010