After Sales Support Agent till Renz

Arbetsbeskrivning

RENZ Sweden AB är det lilla företag med stor flexibilitet och frihet under ansvar. De är ledande inom elektroniska och mekaniska paketskåp och levererar lösningar till hela Europa. RENZ jobbar med långsiktighet både gällande sin produkt, sina medarbetare och har bra förmåner för sina anställda. Detta möjliggörs genom att RENZ Sweden är en del av Renzgroup, vilka har ca 900 anställda och är marknadsledande i Europa på sitt produktsegment. Medarbetarna har goda möjligheter att vara med och påverka, utveckla och komma med nya idéer i verksamheten.

Utmaningen

Som After Sales Support Agent arbetar du som teknisk support till återförsäljare. Du kommer ansvara för eftermarknaden av reservdelar, tillbehör och tjänster. Du ansvarar för hela processen från ax till limpa inklusive lager, orderhantering och rutiner som stödjer verksamheten. Du har dagligen kontakt med kunder, leverantörer samt fälttekniker och är "spindeln" i nätet för eftermarknads-försäljningen med tillhörande leveranser.

Exempel på arbetsuppgifter:
Arbeta i ärendehanteringssystemet JIRA
Tekniskt stöd för reservdelar, tillbehör och reklamationer
Dokumentation kring produkter och system
Beställa hem reservdelar och se över lagersaldon

Du kommer arbeta med hjälp av telefon, mejl och Teams där du kommer supporta återförsäljare kring tekniska problem som uppstår. Du kommer arbeta självständigt med trevliga kollegor nära till hands som du kan diskutera klurigare problemlösning med. I rollen är du också involverad i systemintegrationer och andra projekt tillsammans med dina kollegor.

Vem är du?

För att trivas i rollen som teknisk support ser vi att du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du trivs i en roll med breda kontaktytor, såväl internt som externt. Du är bekväm i kunddialogen och räds inte för tekniska samtal. Vidare tar du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Slutligen är du som person nyfiken och motiveras av att sätta i gång och driva idéer och projekt framåt!

Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer:


- Teknisk förståelse och intresse

- Svenska och Engelska i tal och skrift

- Körkort - B

Meriterande om

- Du har vana att arbeta i ett ärendehanteringssystem/ERP-system

Placeringsort: Jönköping

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nåvi Rekrytering & Rådgivning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024