After Sales Support - Gullberg & Jansson

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Vi förstärker kontoret ytterligare och söker nu en person som kommer jobba med vår After Sales Support. Tjänsten är med anställning direkt hos Gullberg & Janssons med kontor i Helsingborg. Vi behöver dig snarast, sök gärna idag.

Om företaget

Se hemsida för mer information, www.gullbergjansson.se, 47 MSEK i omsättning 2015, listat tillväxtbolag inom miljö- och energiteknik. Gullberg & Jansson marknadsför pooltak och poolvärmepumpar till ca 300 st. olika swimmingpoolåterförsäljare och är marknadsledande i Norden men säljer också i övriga Europa. Gullberg & Jansson är ett börsnoterat miljöteknikföretag på Aktietorget.
Hög tillväxt för närvarande i bolaget, under åren 2013-2015 uppgick den årliga omsättningstillväxten (CAGR) till ca 32 % varje år, vilket gör Gullberg & Jansson till ett av Sveriges snabbast växande bolag. Sortimentsbreddning pågår för att öka omsättning och vinst ytterligare, liksom en exportsatsning inriktad på Tyskland.
12 anställda, med huvudkontor i Helsingborg och försäljningskontor i Danmark. Lager i Höganäs, Helsingborg. Tillverkning av poolvärmepumpar sker i Kina och av pooltak sker tillverkning i Ungern. Gullberg & Jansson äger också sedan februari 2016 dotterbolagen Poolvärlden AB inom swimmingpoolbranschen, samt Stads & Park Produkter i Stockholm AB inom grönytebranschen. Dessa två dotterbolag bidrar till en fortsatt lönsam tillväxt i Gullberg & Jansson-koncernen.


Mer om tjänsten

- Besvara och lösa supportärenden via telefon och e-post.
- Hantera garantiärenden/reklamationer
- Reservdelsorder och reservdelssupport för att reservdelar finns på lager, dock ej för inköp och logistik
- Arbeta och utveckla servicepartnernätverket på utvalda marknader
- Arbetar med produkttester som stöd för After Sales Manager
- Leda produktutbildningar/serviceutbildningar för kunder och partners på kontoret och ute hos kund
- Arbeta med att strukturera upp after sales och supportfunktion
- Vid behov arbete ute på site, kan vara fysiskt krävande
- Projektledare, för olika projekt som definierats internt. Projekten tilldelas av VD.


Din profil

Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs i en miljö där tempot periodvis kan vara högt och du klarar av stressen utan att tappa fokus. Du är en service-, sälj- och kundorienterad person som är van att hålla många bollar i luften med flera olika arbetsuppgifter. Vi tror att det krävs att du är både stresstålig och flexibel. Vi ser gärna en person med teknisk utbildningsbakgrund, tekniskt gymnasium eller allmänt teknisk förståelse och intresse. Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska är viktigt. Att behärska franska är mycket meriterande, och kommer att användas i kontakten med leverantörerna. Eventuellt andra språk är meriterande.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och har du även erfarenhet av Visma Administration eller liknande affärssystem är detta ett plus. Du behöver ha körkort.



Ansökan

Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida dreamwork.se. Sök snarast då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du även kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på telefon 042-17 66 11 eller på mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 6 juni 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024