OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Ansvarsområden:
Leda och utveckla serviceavdelningen operativt med tyngdpunkt på
eftermarknadshandel för att säkerställa högsta servicenivå och
kundnöjdhet.Skapa och implementera strategier för försäljning inom eftermarknadshandeln samt öka intäkterna från serviceverksamheten.
Ansvara för att optimera och förbättra serviceprocesser för att effektivisera leverans av eftermarknadstjänster.
Utveckla långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder för att identifiera och tillgodose deras behov.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att produkter och tjänster möter kundernas förväntningar och behov.
Ansvara för budget, prognoser och rapportering relaterade till serviceavdelningens prestationer.
Personalansvar över serviceteamet
Kvalifikationer och erfarenhet:
Teknisk bakgrund:
Utbildning eller gedigen erfarenhet inom teknik.
Erfarenhet av serviceledning:
Minst 3 års erfarenhet av att leda serviceavdelningar eller säljavdelningar.
Försäljning och affärsutveckling:
Erfarenhet av försäljningsledning eller aktiv deltagande i försäljningsprocessen på en ledande nivå.
Bevisad förmåga att utveckla eftermarknadshandeln och öka intäkterna genom strategisk affärsutveckling.
Ledarskapsförmåga:
Starka ledaregenskaper med förmåga att motivera, operativt delta, guida och utveckla teamet för att nå gemensamma mål.
Kommunikation och relationer:
Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att skapa och underhålla relationer med kunder, teammedlemmar och andra intressenter.
Goda kunskaper i engelska tal och skrift
Strategiskt tänkande och resultatorientering:
Förmåga att formulera och genomföra strategier samt sätta och uppnå mätbara mål för avdelningens prestationer.
Personliga egenskaper:
Flexibel och anpassningsbar till förändringar i branschen och kundbehoven.
En passion för att erbjuda högkvalitativ service och att upprätthålla en stark kundfokus.
Problemlösningsförmåga och förmåga att fatta beslut under tryck.