OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som trivs i en miljö där du får arbeta med kundnära relationer och teknik i framkant. Är du vår nya Aftermarket Manager?
Uppdraget
Med ett övergripande ansvaret för eftermarknadsorganisationen kommer du att planera, leda och utveckla avdelningens arbete på kort och lång sikt. Du är en nyckelperson och ingår i företagets ledningsgrupp. Positionen samarbetar regelbundet med våra koncernbolag i Nordamerika såväl som i Europa. Vi erbjuder ett utvecklande och spännande uppdrag, arbete på ett globalt plan och eget budgetansvar. Din uppgift blir att strategiskt utveckla och driva ett globalt team på ca 20 medarbetare framåt för att möta våra kunders behov. Du kommer ha 8 st direktrapporterande medarbetare varav 2 st stationerade i Tyskland
I uppdraget ingår att tillsammans med ledningen dra upp strategier och riktlinjer för vår eftermarknadsorganisations olika delar, definiera och paketera eftermarknadssortimentet och optimera logistikflödet tillsammans med inköp. Ditt team har ansvar för att utveckla försäljningen av reservdelar och tillbehör, utveckla försäljning av servicekontrakt, till våra kunder och kvalitet- och hållbarhetsarbete genom minskning av avfall och reklamationer. I rollen som Aftermarket Manager ansvarar du för prissättning och lönsamhetsstruktur dessutom är du delaktig i försäljningsstrategi tillsammans med övriga Shapeenheter och bidrar till lönsamhet och budgetuppfyllelse genom noggrann uppföljning av KPI:s.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du hög social kompetens och är tydlig i din kommunikation. Du har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och delegerar på ett sätt som skapar förtroende och engagemang i teamet. Du är prestigelös och van att arbeta med människor från olika kulturer.
Vi söker dig som har flera års dokumenterad erfarenhet från liknande uppdrag. Gärna erfarenhet från bolag med starka varumärken och hög kvalitetsmedvetenhet. Du drivs av att skapa tydliga och smarta processer som syftar till att skapa nöjda kunder. Du trivs i rollen att utveckla dina medarbetare så väl som verksamheten och eftersträvar ständigt förbättringar med hög kvalité. Du har ett aktivt och kommunikativt ledarskap som stödjer och motiverar teamet. Vi tror att du har erfarenhet från avancerad teknisk försäljning och/eller service/eftermarknad samt gärna några års ledarerfarenhet i bagaget. Stark verbal och skriftlig kommunikationsförmåga, både på svenska och engelsk är ett krav. Tyska och/eller franska är meriterande
Resor ingår i rollen och är ett krav
Meriterande med kunskap om branschen eller närliggande industrier
Placering på huvudkontoret i Ronneby
Om företaget
På Shape Process Automation, SPA, förstår vi att produktivitet och driftseffektivitet i högpresterande tillverkningsmiljöer är avgörande för att hålla produktionen lönsam. Vi har en omfattande service- och eftermarknadsverksamhet med kontraktservice, förebyggande underhåll, kundsupport, uppgraderingar av befintliga system och leveranser av reservdelar till våra kunder. Ditt team, som finns i Sverige, Tyskland, Frankrike, Polen, Tjeckien och England i huvudsak, består av eftermarknadsspecialister, servicetekniker, programmerare och återförsäljare. De tillsammans gör det möjligt för våra kunder att få bra support Vår ambition är att vara tillgänglig för våra kunder genom snabb och effektiv service. Vi arbetar nära kunderna, förstår och utvecklar marknaden och ger där med våra kunder ett extra värde som skapar långvarig lönsamhet med både hållbarhet kvalitet.
Vi ingår i Shape Technologies Group som är en global ledare inom avancerade processlösningar. Läs mer om oss här: https://shapeprocessautomation.com
För alla våra medarbetare på SPA erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner som friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.
Kontaktuppgifter
För frågor gällande tjänsten kontakta Site Manager Håkan Göransson på hakan.goransson@shapetechnologies.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Carina Berg på telefon 0455-302773 eller på carina.berg@jeffersonwells.se
I den här rekryteringen samarbetar SPA med Jefferson Wells, som är en del av ManpowerGroup.
Är du intresserad av att anta denna spännande utmaning. I så fall vill vi ha din ansökan senast den 28 februari 2022, urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka.