OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
XXL - ett eldorado för sport- och vildmarksälskare.
Våra stora varuhus erbjuder ett enormt utbud av kända varumärken till extra låga priser inom sport- och vildmarksprodukter. Hos oss hittar du fotbollsskor, skidor, hockeyutrustning, tennisracketar, löparskor, golf, tält, utrustning till jakt plus mycket mycket mer.
XXL är Nordens mest expansiva sport- och vildmarkskedja. Nu fortsätter resan i Sverige. Vi skall bli störst, och det ska vi uppnå tack vare vår stora passion och vårt skickliga affärsmannaskap.
Om du har extra stort intresse för sport och vildmark.
Om du är positiv, utåtriktad, gillar ha roligt på jobbet och älskar att sälja. Då anser vi att du har DET inom dig.
Då är det DIG vi söker.
I affärsplan har vi inskrivet: Vi skall vara bäst, vi skall tjäna pengar, vi skall ha kul!
Med den parollen är vi nu störst i Norden.
After Sales Leader
XXL Sport & Vildmark – den kompletta destinationen för sport och vildmarksentusiaster! Genom att kombinera ett stort utbud av de främsta varumärkena med passionerad och kunnig personal kan vi erbjuda varje gäst den bästa upplevelsen – likväl under köptillfället som utomhus. Just add you.
Om tjänsten
I rollen som After Sales Leader (ASL) är ditt primära ansvarsområde varuhusets After Sales-avdelning vilket innefattar avdelningarna verkstad, kassa, lager & VPG. Som ASL har du det övergripande ansvaret för resultat och implementering av både lokala och centrala strategier i varuhusets ovan nämnda avdelningar. Din uppgift är att leda och sköta After Sales-teamet för att upprätthålla en konstant hög nivå av kvalité på service och kundnöjdhet, samt att genomföra åtgärder för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och kostnadseffektivitet. Du förvaltar och utvecklar kassa, lager, verkstad och VPG i syfte att säkerställa kvalitét på service, support och returhantering i ditt varuhus.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera kundklagomål och förebyggande arbeta för att skapa kundnöjdhet och positiva kundrelationer.
Utvärdera prestation utifrån KPI.er, adressera utmaningar och följa upp utveckling
Vara stöd och utbilda lager/VPG, verkstad och kassa i rutiner och interna system
Proaktivt arbeta för att minska inventeringsdiffar
Följa upp lagerkvalité
Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat med en liknande tjänst inom retail och har god kunskap och erfarenhet kring service och reklamationer. Vi ser gärna att du är prestigelös och lösningsorienterad, kommunikativ med en god förmåga att delegera och alltid sätter kunden först. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och har mycket goda datakunskaper.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom ledarskap och konflikthantering.
Arbetsplats : Borlänge Kupolen
Arbetstid : Heltid
Anställningsform : Tillsvidare
Tillsättning : enligt övernskommelse
Vi ser fram emot din ansökan!