OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
XXL: s vision är att vara det föredragna sport- och utomhusmålet i Europa. Sedan starten 2001 har XXL byggt en verksamhet med en årlig omsättning på cirka 10 miljarder norska kronor. Idag har vi mer än 90 butiker i Norge, Sverige, Finland och Österrike. Vi är också Nordens största sporthandlare på nätet. Totalt är vi mer än 5.000 entusiastiska medarbetare. Vi är passionerade, kunniga och omtänksamma - och vi sätter alltid kunden först. Vi vill att våra kunder ska känna att XXL välkomnar, stöder och inspirerar dem. Vi ger våra kunder en unik blandning av fantastiska varumärken, stor expertis, bra sortiment, bra tillgänglighet och bra priser. I XXL gör vi alla typer av sport- och friluftsutrustning tillgängliga för alla. Allt på samma ställe. Vi tror också att sport och utomhusaktiviteter spelar en viktig roll för att förena människor. Oavsett ålder, kön, hudfärg, geografi eller ekonomisk ställning kan alla delta och dela glädjen i sport och friluftsliv. Det är därför vårt syfte är All Sports United, Sports Unite All.
After Sales Leader
XXL Sport & Vildmark – den kompletta destinationen för sport och vildmarksentusiaster! Genom att kombinera ett stort utbud av de främsta varumärkena med passionerad och kunnig personal kan vi erbjuda varje gäst den bästa upplevelsen – likväl under köptillfället som utomhus. Just add you.
Om tjänsten
I rollen som After Sales Leader (ASL) är ditt primära ansvarsområde varuhusets After Sales-avdelning vilket innefattar avdelningarna verkstad, kassa, lager & VPG. Som ASL har du det övergripande ansvaret för resultat och implementering av både lokala och centrala strategier i varuhusets ovan nämnda avdelningar. Din uppgift är att leda och sköta After Sales-teamet för att upprätthålla en konstant hög nivå av kvalité på service och kundnöjdhet, samt att genomföra åtgärder för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och kostnadseffektivitet. Du förvaltar och utvecklar kassa, lager, verkstad och VPG i syfte att säkerställa kvalitét på service, support och returhantering i ditt varuhus.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera kundklagomål och förebyggande arbeta för att skapa kundnöjdhet och positiva kundrelationer.
Utvärdera prestation utifrån KPI.er, adressera utmaningar och följa upp utveckling
Vara stöd och utbilda lager/VPG, verkstad och kassa i rutiner och interna system
Proaktivt arbeta för att minska inventeringsdiffar
Följa upp lagerkvalité
Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat med en liknande tjänst inom retail och har god kunskap och erfarenhet kring service och reklamationer. Vi ser gärna att du är prestigelös och lösningsorienterad, kommunikativ med en god förmåga att delegera och alltid sätter kunden först. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och har mycket goda datakunskaper.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom ledarskap och konflikthantering.
Arbetsplats : Skellefteå, Solbacken
Arbetstid : Heltid
Anställningsform : Tillsvidare
Tillsättning : enligt övernskommelse
Vi ser fram emot din ansökan!