Aftersales Leader

Arbetsbeskrivning

XXL: s vision är att vara det föredragna sport- och utomhusmålet i Europa. Sedan starten 2001 har XXL byggt en verksamhet med en årlig omsättning på cirka 10 miljarder norska kronor. Idag har vi mer än 90 butiker i Norge, Sverige, Finland och Österrike. Vi är också Nordens största sporthandlare på nätet. Totalt är vi mer än 5.000 entusiastiska medarbetare. Vi är passionerade, kunniga och omtänksamma - och vi sätter alltid kunden först. Vi vill att våra kunder ska känna att XXL välkomnar, stöder och inspirerar dem. Vi ger våra kunder en unik blandning av fantastiska varumärken, stor expertis, bra sortiment, bra tillgänglighet och bra priser. I XXL gör vi alla typer av sport- och friluftsutrustning tillgängliga för alla. Allt på samma ställe. Vi tror också att sport och utomhusaktiviteter spelar en viktig roll för att förena människor. Oavsett ålder, kön, hudfärg, geografi eller ekonomisk ställning kan alla delta och dela glädjen i sport och friluftsliv. Det är därför vårt syfte är All Sports United, Sports Unite All.


After Sales Leader

XXL Sport & Vildmark – den kompletta destinationen för sport och vildmarksentusiaster! Genom att kombinera ett stort utbud av de främsta varumärkena med passionerad och kunnig personal kan vi erbjuda varje gäst den bästa upplevelsen – likväl under köptillfället som utomhus.

I rollen som After Sales Leader (ASL) är ditt primära ansvarsområde varuhusets After Sales-avdelning vilket innefattar avdelningarna verkstad, kassa, lager .

Som ASL har du det övergripande ansvaret för resultat och implementering av både lokala och centrala strategier i varuhusets ovan nämnda avdelningar. Din uppgift är att leda och sköta After Sales-teamet för att upprätthålla en konstant hög nivå av kvalité på service och kundnöjdhet, samt att genomföra åtgärder för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och kostnadseffektivitet. Du förvaltar och utvecklar kassa, lager och verkstad i syfte att säkerställa kvalitét på service, support och returhantering i ditt varuhus.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera kundklagomål och förebyggande arbeta för att skapa kundnöjdhet och positiva kundrelationer.
Vara en helikopter i varuhuset och se till att vi är där vi behövs alltså där kunderna är.
Utvärdera prestation utifrån KPI.er, ta tag i  utmaningar och följa upp utvecklingen.
Vara stöd och utbilda lager och  kassa personal i rutiner och interna system
Proaktivt arbeta för att minska inventeringsdiffar
Följa upp lagerkvalité
En stor del i arbetet är att tillsammans med VHC öka omsättningen genom exponering , ombyggnationer i de olika säsongerna och se till att den mekaniska försäljningen är på topp.
Din profil

Vi söker dig som tidigare arbetat med en liknande tjänst inom retail och har god kunskap och erfarenhet kring service och reklamationer. Vi ser gärna att du är prestigelös och lösningsorienterad, kommunikativ med en god förmåga att delegera och alltid sätter kunden först. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och har mycket goda datakunskaper.

Det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet inom ledarskap då du kommar att arbeta nära varuhuschefen. 

Arbetsplats : Borlänge
Arbetstid : Heltid
Lön : Enligt avtal + ansvarstillägg
Anställningsform : Vikariat 1 år
Tillsättning : 21/8 2023

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök senast 2023-07-07 men tjänsten kan komma att tillsättas innan dess så vänta inte med din ansökan.

Frågor kring tjänsten skickas till catrine.sollenbrant@xxl.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: XXL sport & vildmark AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juli 2023

Liknande jobb


Säljare 50% till Skellefteå

Säljare 50% till Skellefteå

16 december 2024

Säljare till Telias butik i Skövde

16 december 2024

16 december 2024