OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Franke is a world leading provider of products and solutions for residential kitchens, professional foodservice and coffee preparation established in 40 countries. At Franke, we want to make everything we do wonderful - from what we manufacture and design, to the way we deal with our partners, customers and each other.
Franke Home Solutions is the world’s leading provider of intelligent systems for food preparation and cooking, including sinks, taps, hoods, worktops, and cooking appliances. Systems designed to make every kitchen wonderful!
Just nu söker vi en AfterSales Manager för Franke Home Solution - Nordic.
Dina arbetsuppgifter
Är du en affärsdriven problemlösare som trivs med att ha många bollar i luften? Vill du arbeta i ett framåtlutat bolag med tro på framtiden tillsammans med ett drivet team? Vi söker nu en Nordic AfterSales Manager som vill ta ett övergripande ansvar för bolagets eftermarknad i Norden för produktgrupperna köksfläktar, diskhoar, kranar och bänkskivor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Helhetsansvar för AfterSales.
• Ansvara för upphandlingar samt uppföljning av servicepartners i Norden.
• Utveckla våra rutiner kring regelverken på eftermarknad, exempelvis; konsumentköplagen och processer kring reklamationer för respektive land.
• Följa statistik och säkerställa att de partners vi arbetar med efterlever våra krav på kvalitet.
• Följa statistik och optimera processer utifrån olika typer av reklamationer.
• Minska kostnader för service genom utvärdering av partners, kontrakt samt tillvägagångssätt.
• Optimera lager av reservdelar samt tillbehör.
• Bistå i servicehantering mot konsument.
Hos oss erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter i ett företag som har stark framtidstro och ambitiösa planer på att fortsätta växa. Du har din arbetsplats och dina kollegor på vårt kontor i Byske, Bromma och i Århus (Danmark), men erbjuds möjligheten att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om det kan för dig.
Din profil
• Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete samt kännedom av Nordisk konsumentköplag (desto fler desto bättre).
• Du är ansvarstagande och har ett stort inre driv som gör att du identifierar och driver förbättringar i hur arbetet bedrivs.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från projektledning och trivs med att leda andra.
• Som person är du lösningsorienterad, noggrann och är van att organisera samt prioritera ditt eget arbete.
• Som person är du bra på att kommunicera både internt och direkt mot slutkund
• Du trivs att arbeta i en föränderlig miljö där problemlösning-och samarbetsförmåga är nyckelord.
• För att lyckas och trivas i rollen ska du vara en resultatorienterad person som besitter en god kommunikativ förmåga.
• Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift. Behärskar du även fler nordiska språk är detta meriterande.
• Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Officepaketet och kan eller vill lära dig SAP.
• Resor förekommer i rollen då vi har verksamhet i de övriga Nordiska länderna samt servicepartners som behöver besökas.
• Tjänsten är i första hand stationerad i Byske på huvudkontoret och i andra hand i Bromma beroende på vart du bor.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Vid frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult Fredrik Nilsson 073-3512773 eller fredrik.nilsson@clwork.se. Urval sker löpande så registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt, dock senast 19 december.