OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PostNord ligger långt fram i en bransch som drastisk förändras, där det enda vi vet är att vi löpande kommer att omvärdera allt vi gör.
Hela tiden. Genom teknologi, innovationer och olika samarbeten möter vi behov och förväntningar från våra kunder och mottagare. Vi söker vi nu en Agenda Manager som motiveras av att påverka och göra skillnad, på riktigt! Tycker du dessutom om förändring, utveckling och att arbeta tillsammans med andra, så kan denna roll vara perfekt för dig!
Du & vi & jobbet
PostNord har en synlig men samtidigt osynlig dygnet-runt-struktur som är en viktig och hållbar del av samhället. Rollen som Agenda Manager tillhör enheten CX & Kundsupport, där vi är totalt 650 kollegor. Ditt närmaste team består av 8 personer. Tillsammans med oss blir du en aktiv del av att driva företaget framåt och gemensamt skapa en innovationskultur som driver utveckling.
Som Agenda Manager har du en nyckelroll i att ge ett affärsmässigt och professionellt stöd och vägledning till Direktören för CX & Kundsupport och organisationen i stort. Du ansvarar för att hålla ihop enhetens löpande agenda och systematiskt säkra att vi följer upp och har framdrift i viktiga frågor. Som Agenda Manager kommer du själv driva utvalda strategiska frågor och detla i tillhörande styrgrupper. Du ingår i ledningsgruppen för enheten CX & Kundsupport och din chef är Linda Lindqvist, direktör CX & Kundsupport.
Vad du kommer att göra
- Sammanställer strategisk roadmap för CX och Kundsupport som helhet
- Återkommande uppdateringar av enhetens verksamhetsplan
- Förbereda agendor, underlag och bjuda in deltagare till CX & Kundsupport ledningsgrupp samt övriga möten
- Äger mappning för möten/forum med övrig organisation tillsammans med enhetens verksamhetsutvecklare
- Agera språkrör för de som behöver stöd av CX & Kundsupport-enheten i olika frågor och projekt
- Tillsammans med ledningen utforma givande enhetsmöten för CX & Kundsupports medarbetare.
- Dokumentera och följa upp aktiviteter
Vem du är
- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Ödmjuk och ansvarstagande: Föregå med gott exemplet. Du är exemplet.
- Initiativtagande och driven: Framåtanda och viljan till att lösa utmaningar, idag och imorgon
- Lösningsorienterad: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande
- Från tanke till handling: Du gör det krångliga begripligt och tydligt
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad du tar med dig
- Akademisk examen inom ekonomi, administration eller motsvarande
- Erfarenhet från att ha arbetat med utvecklingsfrågor, som ex. projektledare, verksamhetsutvecklare eller motsvarande
- Tidigare arbetat i en IT/teknik-intensiv miljö
- Vana av att i en arbetskultur med löpande förändringar och förändringsprojekt över tid
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Varför vi finns
PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.
Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.
Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan till rollen som Agenda Manager. Denna annons kommer ligga publicerad under semestertider, vilket gör att vi inte kommer med samma frekvens svara på frågor kopplat till rekryteringen. Om du undrar något över tjänten, kontakta Linda Lindqvist – Chef CX & Kundsupport på linda.lindqvist@postnord.com eller Casper von Sivers – Headhunter på casper.von-sivers@postnord.com. Vi kommer att påbörja urvalet och intervjuprocessen för tjänsten någon vecka in i augusti. Vi ser fram emot att höra från dig!
För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.