OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sogeti Stockholm söker en Agil leveransledare/Agile Delivery Manager, till en av vĂ„ra försĂ€kringskunder.Â
Sogeti erbjuder dig det lokala i det globala, intressanta kunder och en spÀnnande vardag i ett gott gÀng. Hos oss Àr det din kompetens, framÄtanda och nyfikenhet som skapar din framgÄng! Vi tycker Àven att det viktigt att du hela tiden utvecklas och dÀrför erbjuds du Àven att ingÄ i en rad olika kompetensnÀtverk, bÄde lokala och nationella.
Om rollen
Rollen Ă€r mycket varierande med allt frĂ„n strategisk nivĂ„ med ledningsgrupper, till nĂ€ra samverkan i det dagliga arbetet med teamen. Ditt pragmatiska synsĂ€tt genomsyrar ditt arbete och du kan anpassa metod och arbetssĂ€tt efter situation och sammanhang för att skapa förflyttning, implementering och rĂ€tt resultat.Â
Som Agile leveransledare hjÀlper du till att etablera mogna leveransteam som följer agila principer , bÄde inom nyutveckling och förvaltning. Du stöttar scrum masters och product owners i deras arbeta att optimera sitt teams leverans och effektivitet samtidigt med koordinering med omkringliggande omrÄden och RTEs. Du ansvarar Àven för att etablera och upprÀtthÄlla goda kundrelationer i de leveransomrÄden som du ansvarar för.
Kvalifikationer:
- Bred förstÄelse av IT processer bÄde för utveckling och förvaltning av applikationer. - Meriterande med erfarenhet frÄn finansiella sektorn, specifikt inom försÀkring. - Erfarenhet av och vilja att arbeta med internationella agila team leveranser. - Erfarenhet inom agila metodiker (ex. SAFe, Kanban) eller motsvarande. - Det Àr Àven meriterande om du har SAFe-certifikat - Min 5 Ärs erfarenhet som Projektledare/ FörÀndringledare/ Agil Coach. - Tidigare erfarenhet som Scrum Master eller ProduktÀgare Àr meriterande. - Du hÄller gÀrna workshops samt har erfarenhet att coacha och leda andra ledare. - Flytande Svenska och Engelska
Sogeti erbjuder karriÀrsmÀssig utveckling, balans i arbetslivet, goda förmÄner och fokus pÄ hÀlsa.
NÀr vi frÄgar vÄra anstÀllda varför de jobbar pÄ Sogeti svarar de ofta "Möjligheterna!". Möjligheterna att kombinera stÀndigt lÀrande, internationella sammanhang, och familj/jobb-balans. Lika ofta nÀmner de den goda stÀmningen, de grymma kollegerna och den stÀndiga variationen av arbetsuppgifter. Ingen dag Àr den andra lik, men ett Àr sÀker, digital innovation Àr det bÀsta vi vet!
LÀs mer om nÄgra av de mÄnga anledningarna som finns för att jobba hos oss:
- VÄra förmÄner - HÀr hittar du en översikt av de förmÄner vi erbjuder pÄ Sogeti.
- Din utveckling - VÄrt mÄl Àr att den som Àr anstÀlld hos oss ska vara pÄ en stÀndig utvecklingsresa och bli den bÀsta versionen av sig sjÀlv.
VÀlkommen in med din ansökan idag, vi behandlar alla ansökningarlöpande!
Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affÀrsvÀrde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och nÀrhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjÀlper organisationer att arbeta snabbare, bÀttre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssÀkring, molnet och systemutveckling, förstÀrkta av AI, data och automation.
Alla mÀnniskor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, dÀrför Àr jÀmstÀlldhet en sjÀlvklarhet för oss och vi tar mÀngder av initiativ för att frÀmja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nÀtverk för kvinnor i IT-branschen.