OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en agil Produktägare med minst 3 års erfarenhet i rollen eller arbetat operativt med agil produktutveckling. Som agil Produktägare har du ansvar för att driva och samordna teamets leveranser samt möta kundens förväntningar såväl kortsiktigt som långsiktigt och nå affärens mål.
Utifrån produktens vision, myndighetens mål och användarnas behov skapar du en tydlig och prioriterad backlog för de aktiviteter som ska genomföras för att nå bästa möjliga effekt. Du ser till att utvecklingsteamet känner till backlogens innehåll och prioriteringar, vad som ska göras och när.
I rollen som agil Produktägare ingår även att säkerställa förberedande arbete för kommande programinkrement utifrån övergripande roadmap, samt ansvara för att följa upp och kommunicera status och resultat till relevanta intressenter. Du vägleder utvecklingsteamet mot måldriven utveckling och applikationsdrift med kontinuerliga snabba och skarpa leveranser utifrån ett effekt-, kostnads-, tids- och användarperspektiv.
Vi söker dig med följande kompetens och erfarenhet:
Minst 3 års erfarenhet i rollen som agil produktägare
Alternativt arbetat operativt med agil produktutveckling
Självständigt drivit utvecklings- och förändringsarbete
Omsätter behov i en strukturerad och prioriterad backlog
Är van att driva kund- och datadriven utveckling
Erfarenhet av agila arbetssätt (Scrum, Jira)
Det är meriterande med följande:
Akademisk utbildning eller motsvarande, gärna inom systemvetenskap
Är van att bygga Business case
Erfarenhet av ärende- och beslutsplattformar
Varit delaktig i verksamhetsutveckling i offentlig förvaltning
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.