Agil Produktägare till tvärfunktionellt team

Agil Produktägare till tvärfunktionellt team

Arbetsbeskrivning

Vi söker en affärsorienterad agil Produktägare till ett av de tvärfunktionella team som arbetar med leveranser både för nuvarande lösning samt den nya lösning som införs hos vår kund.

Med utgångspunkt i det digitala kundmötet har Produktägaren en viktig roll att förstå behov och visioner för att sedan tillsammans med utvecklingsteamen överföra visionen till värdeskapande tjänster baserade på insikter och leveranser av förväntade effekter för kund, verksamhet och system.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet i rollen som Produktägare och som arbetat med digital tjänsteutveckling med agila metodiker som SAFe. Du känner dig hemma i gränslandet mellan affär och IT/Teknik samt har övergripande förståelse om processer, verksamhetens och kunders behov. Du är pragmatisk och ställer frågor för att förstå och bli förstådd, tar emot och förstår behov, tillsammans med teamet tar fram och ”håller i” en Roadmap i en komplex värld, bryter ned behov till mindre delar samt gör estimat tillsammans med teamet. Du har god förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.

Som Produktägaren har du bland annat följande arbetsuppgifter:

- Definiera och kommunicera teamets leveranser kort och långsiktigt
- Säkerställa att teamet har en prioriterad teambacklogg
- Förmedla roadmap, effektmål och prioriteringar till teamet
- Leda arbetet att definiera Features
- Leda utforskande arbete /analyser kring features för kommande implementering
- Samverka med övriga produktägare
- Delta i arbete med prioritering av programbacklog
- Erfarenhet av arbete i SAFe
- Kunskaper i JIRA


Vår kund arbetar agilt enligt SAFe och närvaro på kontoret i centrala Stockholm krävs ett flertal dagar varje vecka.
Vidare ser vi att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare, dagtid.

Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

18 november 2024