Agil Sektionschef med erfarenhet av Förändringsledning, Västerås/Stockholm

Agil Sektionschef med erfarenhet av Förändringsledning, Västerås/Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Västerås/Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 6 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Rollen innebär ansvar för ledning, effektivisering och utveckling av medarbetare och verksamhet inom sektion med ansvar för säkerhet och behörigheter. Man ingår i enhetens ledningsgrupp där arbetsuppgifterna kommer bestå av att utveckla kundens långsiktiga strategi inom sektionens områden. Sektionschefen ska verka som god ambassadör för verksamhetens förändringsresa och i detta initiativ driva arbetet inom ramen för berörd sektion.

Arbetsuppgifter:

- Ha personalansvar.

- Ha budgetansvar.

- Arbeta med verksamhetsplanering och rekrytering. Ta en ledande roll och fatta tydliga beslut.

- Arbeta resultat- och målinriktat. Samverka med andra.

- Agera stabilt och tryggt som ledare och skapa förtroende. Vara utvecklingsorienterad.

- Uttrycka sig klart, tydligt och kunna formulera sig väl.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 3 års erfarenhet inom stora organisationer.

- Kunskap om agil utveckling och förändringsledning, tex SAFe.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Har arbetat som chef inom IT-området.

Önskemål om personliga egenskaper:

- För att lyckas i arbetet behöver du ha en ödmjukhet inför den komplexa miljö kunden har.

- Du behöver ha ett tydligt ledarskap och uthållighet då utmaningarna är stora.

- Du har lätt för att samarbete i en ledningsgrupp och är en lagspelare.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 13 april 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb