OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhléns Outlets varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns Outlet är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Nu söker vi en affärs- och resultatdriven Inköpare till vår modeavdelning som vill bli en del av, utveckla och driva Åhléns Outlets utvecklingsresa framåt!
Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhlens och ingår i samma Koncern som Designtorget.
**Vi erbjuder dig
**Vår affärsmodell bygger på låga marginaler, låg kostnadsmassa, låg personaltäthet samt hög omsättning, vilket innebär effektivitet i alla led med fokus på enkelhet. Vårt erbjudande är en av de viktigaste delarna i vårt koncept och som Inköpare har du ett stort ansvar för att skapa varuhusmagi utifrån bra produkter till bästa pris. Tjänsten innebär ett stort affärsmannaskap samt en ständig strävan och nyfikenhet på att göra bra affärer till förmån för våra slutkonsumenter.
I rollen ansvarar du för att:
-
Inom ditt segment ta fram ett säljande sortiment utifrån målgrupp och koncept som ligger pris- och modemässigt rätt i tiden.
-
Säkerställa sortimentsmix, marginal, utpris, volymer och distributionssätt utifrån uppsatta mål och hållbarhetskriterier.
-
Säkerställa att dina varor kommer med i marknadsföring.
-
Du kommer göra dina inköp både via egenutvecklade produkter, tillfälliga partier samt inköp hos varumärken.
-
Hålla dig uppdaterad på trender, omvärldsanalys och konkurrenter inom det segment som du köper. Att följa trender via sociala medier är en förutsättning för att hänga med idag
-
Ansvara för sourcing, leverantörsrelationer och förhandlingar kopplat till ditt sortimentsområde.
-
Vara delaktig i att utveckla våra inköpsprocesser och skapa ett effektivare arbetssätt.
Som Inköpare är du en del av ett ambitiöst team och rapporterar till Sortimentschef Åhléns Outlet.
Vi söker dig som
Vi på Åhléns Outlet är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- Tidigare erfarenhet av arbete i butik och/eller inköp är meriterande
- Erfarenhet av produktutveckling och EMV
- Dokumenterad förhandlingsvana och av att arbeta mot ekonomiska måltal
- Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg baserade på Excel samt god vana av affärssystem eller ERP.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Eftergymnasial utbildning i ekonomi, inköp eller supply chain
För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att se nya affärsmöjligheter och drivs av att arbeta självständigt i en entreprenöriell miljö. Du är analytisk, ansvarstagande och brinner för att ta fram det optimala sortimentet. Vi söker dig som trivs med att skapa nya arbetssätt och stressas inte upp av att alla detaljer inte finns på plats.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas. Placering är på Åhléns Servicekontor på Dalagatan 100 i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig.
Välkommen till Åhléns Outlet!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se