OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhlens vill förbättra, förenkla och förgylla vardagen för de många kvinnorna.Vi erbjuder smarta och prisvärda produkter inom, mode, skönhet, hemmet och apotek på ett enkelt och inspirerande sätt.Som Expoutvecklare är ditt uppdrag att ansvara för information till varuhus om hur sortimentet skall presenteras, i första hand kampanjprodukter.Du jobbar aktivt med att utveckla kampanj- och säsongsuttrycken samt med att ta fram nya material och ideer.I ditt dagliga jobb arbetar du i team med övriga på säljmiljö/expo och marknad.Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med både interna och externa leverantörer.Som Expoutvecklare för varuhuskommunikation tar du fram ideer och lösningar för hur kampanjer, aktiviteter, lanseringar och nya avdelningsuttryck ska agera i varuhuset på ett sätt som bidrar till att lyfta varuhusets helhetsintryck.Vi söker dig som: * har ett utpräglat affärsmannaskap med förmåga att tänka sälj * är kommunikativ och skicklig i dina externa och interna kontakter * har en mycket god känsla för färg och form * har förmåga att tänka helhet samtidigt som du har en känsla för detaljer * har jobbat som kommunikatör i detaljhandeln i några år och har en dekoratörsutbildning * har erfarenhet av kampanjarbete på större detaljhandelsföretag * har god datavana särskilt inom Photoshop och Indesign Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde omgående och den är stationerad på Åhlens huvudkontor på söder i Stockholm. Om Åhlens Åhlens grundades 1899 och är i dag ett av nordens ledande detaljhandelsföretag och erbjuder produkter inom mode, skönhet, hemmet och apotek.Åhlens driver 76 varuhus i Sverige och 28 butiker i Norge.Åhlens ingår i Åhlensgruppen.www.ahlens.se Åhlensgruppen är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med varuhus och butiker inom Mode, Skönhet och Hemmet bestående av varuhuskedjan Åhlens, butikskedjorna Kicks, Lagerhaus och Åhlens Norge.