OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Få en nyckelroll i Ahlsells satsning och säkerställ datadrivna beslut i rollen som webbanalytiker!
Ahlsell satsar stort på att bli mer datadrivna och har satt aggressiva mål mot att bli en mer personifierad partner till sina kunder. Här kommer du tillhöra kärnan i denna satsning och tillsammans med andra analytiker driva e-handeln mot nya nivåer! Hos oss möter du en kreativ, öppen och samarbetsvillig organisation som vill framåt! Vi har identifierat behovet av att ta arbetet med data ännu längre och det är där du kommer in i bilden. Var med och bidra till framtagandet av agenda, struktur, metodik och teknikfloran!Välkommen till oss, välkommen till Ahlsell!
VI ERBJUDER DIG
• Komma in i en organisation som drivit e-handel sedan 1997 vars största affär är B2B = mycket inloggad data
• En digitaliseringsresa med en unik möjlighet för dig att bygga upp avancerade mätpunkter för våra produkter och påverka organisationens digitala riktning
• Ansvar för kundupplevelsen för desktop, mobil och webb för Ahlsell Norden
• Möjligheten att jobba i en framgångsrik och långsiktig hållbar organisation som lägger stort fokus på att sina medarbetare ska utvecklas, känna stolthet och engagemang
• Ahlsellsandan byggt på ett starkt affärsmannaskap som kan beskrivas med värdeorden; ansvar, öppenhet och enkelhet.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Som Webbanalytiker kommer du bidra med insikter för uppbyggandet och bibehållandet av en god kundupplevelse på desktop, mobil och webb. Du kommer framför allt jobba med tre delar; vidareutveckla dataflödet, styra och sätta upp mätpunkter samt analysera vilka frågor som behöver undersökas utifrån verksamhetens behov. Detta innebär att du kommer:
• Implementera strategier och optimera de digitala kanalerna för att säkerställa en hög konvertering
• Involveras i den datadriva produktstrategin och dela din kunskap med Design-, Content-, UX/UI-avdelningarna samt de tekniska teamen
• Medverka och driv analysen av mätpunkter för att kunna segmentera och förbättra den digitala upplevelsen.
DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Du kommer tillhöra kärnteamet för Ahlsells e-handel. Tillsammans med produktägare, projektledare och SEO-manager kommer du samverka direkt och indirekt med hela organisationen. I dialog med UX/UI-team, utvecklingsteam, Ahlsell Labb och verksamheten skapar du förutsättningarna för den fortsätta digitaliseringen.
Din arbetsplats är i ljusa och fina lokaler i Marievik, ett stenkast från Liljeholmens centrum, där Ahlsell har sitt huvudkontor. Under rådande pandemi arbetar vi enligt FHM:s riktlinjer med en stor andel distansarbete.
MER OM DIG
Vi ser att du är affärsintresserad och har erfarenhet av att jobba i en organisation som har kunden och affären i centrum. Du är analytisk och gillar att komma fram till slutsatser och insikter. I rollen har du många kontakter med kollegor runtomkring i organisationen vilket ställer krav på kommunikativ förmåga och att både kunna lyssna in och föra ut ett budskap. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.
Du har en passion för datadrivet arbete och användarcentrerade applikationer. Dina tidigare arbetslivserfarenheter är från liknande roller, helst i miljöer med stora volymer och komplexa data. Du har erfarenhet av webbanalysverktyg som Google Analytics, Firebase eller Segment samt har kunskap av att sätta upp mätpunkter i till exempel Google Tag Management. Har du dessutom erfarenhet av sökordsoptimering (SEO), visualisering och rapportering, SQL eller Javascript och andra utvecklingsverktyg är det meriterande.
SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
- Män dominerar Internet-branschen
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07