OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Ahlsells inköpsavdelning växer och söker nu fler medarbetare. Ahlsell behöver utöka med två erfarna inköpare - en fast roll och ett föräldravikariat. Du har jobbat några år med inköp redan eller så har du jobbat inom annat och känner dig redo att ta ditt nästa steg. Som inköpare hos Ahlsell jobbar du i system som har koll på volymer och lagerstatus och ditt ansvar är att bevaka och se till att köpa in rätt antal eller typ vid rätt tidpunkt.
På Ahlsell finns 22 personer i inköpsorganisationen, en mix av killar och tjejer mellan 28-65 år. Arbetet är omväxlande då vi fördelar våra dagar mellan inköp och andra arbetsuppgifter. Vi har högt i tak och kul på vår avdelning!
Ansvarsområden
Som Operativ Inköpare har du ett övergripande ansvar för att planera och styra varuflödet. Det är ditt ansvar att uppnå hög tillgänglighet och bra lageromsättningshastighet genom att se till att rätt mängd artiklar beställs vid rätt tillfälle. I ditt ansvar ingår att säkerställa att dina leverantörer levererar enligt avtal, regler och rutiner. Du agerar affärsmässigt och arbetar proaktivt genom uppföljning, analys och kravställning gentemot våra leverantörer.
Du har ett gott samarbete med andra avdelningar inom Ahlsell och delar med dig av dina kunskaper inom inköpsområdet. Givetvis arbetar du för att uppfylla avdelningens och dina egna kort- och långsiktiga mål i enlighet med våra värderingar och vår vision. Vi vill att det aktiva medarbetarskapet vid Ahlsell Logistikcentrum skall präglas av delaktighet, ansvar, engagemang, men också av att värna om ett gott arbetsklimat samt en vilja att ständigt förbättras.
Arbetstider
Heltid, arbetstid 8 -16.15 med flextid.
Kvalifikationer
Du skall ha genomgått gymnasiet och får gärna ha en eftergymnasial utbildning inom logistik, alternativt en YH utbildning inom inköp där du gjort klart din LIA och nu söker jobb som inköpare hos en arbetsgivare där du får utvecklas över tid.
Eller så har du jobbat några år inom inköp och har med dig erfarenhet från någon annan bransch, ex. logistik, försäljning eller ekonomi och där utvecklats mot en inköpsroll.
Du behöver ha en god förståelse för vad rollen som inköpare innebär och vara en tydlig kravställare. Som person är du driven och ambitiös och gillar att skapa resultat och uppfylla kundernas förväntningar. Att du kan bygga goda relationer och har förmåga att jobba på ett strukturerat sätt i din vardag är något som vi ser som viktigt.
Meriterande är:
• Att du har kunskaper i grundläggande förhandlingsteknik.
• Att du behärskar affärsengelska.
• Att du har kunskaper i olika IT-system och behärskar Office-paketet
• Att du har fördjupade kunskaper i orderhanteringssystem och lagerstyrning.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
För information: För frågor är du välkommen att kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult via e-post: gabrielle.peteri@randstad.se
Om företaget
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna finns i Sverige, Norge och Finland. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte:
Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
På Ahlsells Logistikcentrum i Hallsberg jobbar drygt 900 personer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044