OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Kundservice är en kundanpassad och flexibel verksamhet som arbetar för att på bästa sätt kunna möta och ge service åt flygplatsens kunder och resenärer. En av Kundservice avdelningar är Terminalvärdar, vilka ansvarar för att tillhandahålla information till våra resenärer, styra upp flöden och köer samt vara Swedavias ansikte utåt mot våra kunder och resenärer i terminalerna. Vi söker nu personal för säsongsanställning som vill vara med i arbetet med att driva en flygplats i toppklass.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Terminalvärd tillhandahåller du flygplatsinformation till resenärer och besökare i våra terminaler. Du ansvarar även för att hålla ordning i alla våra publika utrymmen genom att styra upp köer i terminalerna, förbättra flöden och därmed höja kundnöjdhet och framkomlighet i terminalsystemet. Som Terminalvärd har du även en viktig uppgift när det gäller samverkan och samarbete mellan de olika aktörerna på flygplatsen. I rollen har du en nära kundkontakt, vilket ställer höga krav på att alltid hålla en hög servicenivå och vara en god representant för Swedavia. Tjänsten innebär skifttjänstgöring då verksamheten har öppet en stor del av dygnet, årets alla dagar.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint serviceintresse och som gärna gör det lilla extra i ditt arbete. Då du ständigt behöver vara uppdaterad på det senaste som händer på flygplatsen, är det viktigt att du har god förmåga att ta till dig information. Som person är du kommunikativ och social. Du trivs både med att arbeta tillsammans med andra i grupp såväl som självständigt. Du tycker om att ta egna initiativ samt är flexibel och kreativ i ditt sätt att lösa problem. Erfarenhet av servicearbete är meriterande. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service är det viktigt att du talar såväl svenska som engelska på en god nivå. Att prata andra språk och ha kunskap om olika kulturer ser vi som en fördel och är meriterande. För tjänsten krävs att du kan ta dig till och från flygplatsen under dygnets alla timmar oavsett veckodag.
Viktiga datum
Vi har dagar avsatta för intervjuer, praktiska moment samt utbildning som är viktiga att du kan ta del av med placering på Arlanda.
• Intervju 6/2 eller 7/2, för- eller eftermiddag
• Praktisk dag 5/3, 6/3 eller 7/3, för- eller eftermiddag
• Utbildning 3/4-6/4 alternativt 24/4-27/4 mellan kl. 08:00-17:00. Detta följt av 7-10 praktiska arbetspass i form av skiftarbete, dag, kväll och helg, under vecka 15-20
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett händelserikt jobb på en spännande arbetsplats där du får möjlighet att knyta många personkontakter. Du blir en viktig spelare i att påverka vårt kundvärde genom den välkomnande känsla du förmedlar.
På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Om ansökan
Ansök genom att registrera dig via länken nedan och bifoga ditt CV samt personligt brev. Som ett första steg i processen kommer du få ett servicetest skickat till dig som vi vill att du genomför för att vara vidare aktuell i urvalsprocessen. Om du går vidare till nästa steg kommer du få ett arbetspsykologiskt test skickat till dig tillsammans med frågor som vi vill att du besvarar via videoinspelning. I nästa steg, om du är vidare aktuell, kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. Är du en av dem som går vidare till en personlig intervju kommer vi att kontakta dig för att boka in detta.
Anställning och kontakt
Vi söker ett antal medarbetare för säsongsanställning under perioden maj till september med placering på Stockholm Arlanda Airport. Sysselsättningsgraden är 75 % och arbetet innebär skifttjänstgöring. Vid frågor, kontakta gärna Caroline Gustafsson, Gruppchef på telefon 070-991 12 56.
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här: http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html
Välkommen med din ansökan senast 30 januari 2019. Urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Carina Wrennmark
010-1093226.
Malin Magnusson
+46767806864
Jenny Laurell
0738 67 77 78
Anna Bovaller
0708-19 22 21
Susanne Strand
010-109 11 18
Caroline Gustafsson
070-991 12 56
Marcus Björk
010-109 13 69
Anna-Stina Eriksson
Viveka Brynbo
010-1090074