OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akademikliniken Skin Center Stockholm söker Auktoriserad Hudterapeut/Utbildnings- och Kompetensansvarig
Akademikliniken är Nordens ledande privata aktör inom plastikkirurgi och estetiska behandlingar. Vi är en koncern i stark expansion på en marknad i snabb tillväxt, med fokus på expertis, trygghet och service av högsta kvalitet. Idag är vi över 300 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark som tillsammans utför mer än 60 000 estetiska operationer och behandlingar varje år.
Om du delar vår vision ”Världens nöjdaste kunder. Med sig själva.” och uppskattar ett arbetssätt som genomsyras av våra värdeord Passionerade, Pålitliga, Professionella och Pionjärer, och vill arbeta med några av världens främsta estetiska experter, är du välkommen att kontakta oss. Läs mer om Akademikliniken på [ak.se](https://ak.se).
Vill du arbeta med avancerade hudvårdsbehandlingar samtidigt som du har ansvar för att planera och leda utbildningar och kompetensutveckling för hudterapeuter i hela Sverige? Vi är ett expansivt företag där arbetsglädje, hög kompetens, säkerhet och kundens välbefinnande står i fokus, och vi ser gärna att du blir vår nya kollega.
På våra Skin Centers erbjuder vi konsultationer och estetiska behandlingar samt försäljning av både egna och externa hudvårdsprodukter. Du kommer att samarbeta i team med injektionssjuksköterskor och hudterapeuter.
Kvalifikationer
Är du en passionerad och erfaren hudterapeut som älskar att arbeta direkt med kunder och samtidigt utveckla teamets kompetens? Vi söker dig som vill kombinera din expertis inom hudvård med en coachande roll där du ansvarar för att säkerställa att våra medarbetare har rätt kunskap och färdigheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara
· Kundvård Utföra högkvalitativa hudvårdsbehandlingar, inklusive microneedling, IPL och LASER, och ge exceptionell service till våra kunder. Du kommer också att arbeta med våra interna och externa hudvårdsprodukter.
· Kompetensutveckling: Planera och genomföra utbildningar och fortbildningsprogram för teamet, för att säkerställa att alla har den senaste kunskapen och färdigheterna inom hudvård.
· Coachning: Stödja och vägleda medarbetare i deras professionella utveckling, identifiera kompetensbehov och implementera lösningar för att möta dessa.
Du trivs med att arbeta i team men kan också arbeta självständigt. Du är flexibel, trygg i din yrkesroll och en positiv person med intresse för och förmåga att arbeta nytänkande. Du gillar att ta ansvar och engagera dig.
Hos oss arbetar du i nära relation till våra kunder, därför ser vi att du har hög social kompetens, en känsla för service och är bra på att läsa av kundens behov. Du är ödmjuk och har en förmåga att delge information på ett tryggt och förtroendeingivande sätt.
Utöver ovanstående tillkommer administrativa arbetsuppgifter såsom beställningar, mottagande av beställningar, receptionsarbete samt vårt delade ansvar för att hålla kliniken i fint skick.
Anställningsvillkor
- Anställningsform: Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas.
- Tillträde: Enligt överenskommelse.
- Arbetstider: Kvälls- och helgarbete förekommer och ingår i arbetet. Arbetstiderna följer verksamhetens öppettider och kundens efterfrågan.
- Enstaka resdagar kommer förekomma.
Kontakt
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Maja Westerbom på maja.westerbom@ak.se.
Välkommen med din ansökan (CV och ett personligt brev) per e-post till maja.westerbom@ak.se. Urval sker löpande, så skicka gärna din ansökan snarast möjligt.
Genom att skicka in din ansökan via e-post samtycker du till att CV, personligt brev och personuppgifter behandlas av Akademikliniken för att hantera din ansökan. Uppgifterna kommer endast att hanteras av oss inom företaget och i enlighet med vår Integritetspolicy.