OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linnéuniversitetet har funnits i snart tretton år och genomlevt ett spännande första årtionde. Nu har universitetet tagit fortsatta steg i sin utveckling, främst genom en ny vision för att sätta kunskap i rörelse. Vision och målsättningar tar främst sikte på 2030 och leder in i en fortsatt spännande utvecklingsfas som erbjuder en växande och dynamisk arbetsplats. Förutom att universitetet satsar hårt på att erbjuda ett attraktivt nationellt och internationellt utbildningsutbud och högkvalitativ forskning läggs ett stort fokus på ledarskap och samarbete över över organisatoriska gränser. Linnéuniversitetet är det sjätte största universitetet avseende utbildning men utmärkande närhet till kollegor i andra delar av organisationen.
Akademisekreteraren är placerad på universitetetsledningens kansli som har uppdraget att stödja universitetsledning och universitets ledningsprocesser. På ett övergripande plan omfattar kansliets uppdrag verksamhetsplanering och uppföljning, stöd av verksamhetsutveckling, upprätthållande och kvalitetssäkring av myndighetsutövning, vilket inkluderar interna regelverk och beslutsstruktur samt relevant juridik. I uppdrag ingår även utredningar, ärendehandläggning och universitetsövergripande samordning inom en rad områden såsom utbildnings- och forskningsfrågor, säkerhetsfrågor samt hållbarhet.
Arbetsuppgifter
Som akademisekreterare arbetar du i första hand att nära rektor och universitetsledningen. Du är ett strategiskt stöd i olika frågor inom myndigheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att på universitetsledningens uppdrag handlägga och bereda ärenden, samt att självständigt samordna processer och utredningar. I tjänsten ingår även att du ska kommunicera och samarbeta med omgivande samhälle och med övriga delar av universitetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant examen på minst kandidatnivå och som har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom högskolesektorn och dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete och analys. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med centralt ledningsstöd inom högskoleområdet. Du bör ha mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet, kreativitet, självständighet, samarbetsförmåga, servicekänsla och effektivitet. Stor vikt läggas därför vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då arbetet innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att i varierad grad tjänstgöra på båda orterna.
Anställningen är tillsvidare, inleds med sex månadaders provanställning.
Infomration
Avdelningschef Marie Brorson, 0470-70 82 27, marie.brorson@lnu.se
Frågor om anställningen besvaras av HR-partner Ulf Sernelin, 0470-70 82 77, ulf.sernelin@lnu.se
Fackliga företrädare nås genom universitetets växel 0772-28 80 00.
Välkommen med din ansökan som du lämnar via knappen ”Ansök” nedan senast den 30 september. Ange dnr 2022/741-2.2.1
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.
Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult
Bärbel Westphal, Prefekt
Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor