Akademiska Hus i Stockholm söker en Administratör/Koordinator

Arbetsbeskrivning

Just nu har vi ett ledigt jobb för en administrativ och koordinerande stjärna till en tjänst som Förvaltningskoordinator hos Akademiska Hus i Stockholm. Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Akademiska Hus och Manpower. Du kommer att bli anställd hos Akademiska Hus.

Vad gör man som Förvaltningskoordinator?

I rollen kommer du främst att bistå fastighetschef, fastighetsförvaltare och stötta driftpersonalen med diverse administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra lokalkontoret på campusområdet Frescati, Norra Djurgården. På lokalkontoret Frescati arbetar det i dagsläget cirka 35 personer. Tjänsten inleds med en introduktionsutbildning där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet.

Du kommer bland annat att:

* ta emot besökare
* administrera fastighetsområdets nyckelhantering, passerkort och parkeringstillstånd
* upprätta och administrera hyresavtal
* ansvara för övrig kontorsservice så som kaffemaskiner och konferensrum
* ansvara för inköp av tjänster och material
* bistå fastighetschef med anteckningar, mötesplanering och analys
* kontera inkommande fakturor
* stötta driftpersonalen vid framtagning av informationsmaterial och fakturaunderlag
* uppdatera kundregister och genom kundregister informera hyresgäster om aktuella drift- och underhållsarbeten
* ansvara för sociala aktiviteter med medarbetare och kunder

Vem är du?

Som Förvaltningskoordinator är det viktigt att man är en social och utåtriktad person med känsla för såväl ordning och reda som relationer. En stor portion energi och tålamod kommer att ta dig långt, samtidigt som det är viktigt att du är noggrann när du löser dina arbetsuppgifter. Att ha väl fungerande rutiner är ett av Akademiska Hus mål och där har du en viktig roll. Vi kommer lägga stor viktig vid din personliga lämplighet för tjänsten.

Vi söker dig som:

* har ett par års erfarenhet av att arbeta inom en liknande roll
* har fullständiga gymnasiebetyg från högskoleförberedande gymnasium (eftergymnasial utbildning inom fastighetsbranschen är meriterande)
* har god datorvana
* har god systemvana
* är flytande i svenska - i såväl tal som i skrift
* har goda kunskaper i engelska - i såväl tal som i skrift

Vad kan Akademiska Hus erbjuda dig?

Akademiska Hus älskar sina medarbetare! Förutom en rolig och varierande roll och en arbetsplats med högt i tak, erbjuds du löpande kompetensutveckling och ingår i ett nätverk med kollegor över landet. Du erbjuds goda förmåner genom bland annat vår förmånsportal, våra hälsoaktiviteter, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. Som om det inte vore nog så har vi även en lokal trivselgrupp där vi anordnar sociala aktiviteter även utanför arbetet.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Akademiska Hus med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monique Klingberg, 08 452 33 11, monique.klingberg@manpower.se.

Vi behandlar inkomna ansökningar och genomför intervjuer löpande varför du bör söka jobbet snarast. Ansökan sker genom att bifoga ditt CV och ditt ansökningsbrev. Du ansöker via Manpowers hemsida via ansökningslänken. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Monique Klingberg
+46 (0)8 452 33 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akademiska Hus AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 2 augusti 2019

Besöksadress

Stampgatan 14 (Box 403)
None

Postadress

Stampgatan 14 (Box 403)
Göteborg, 40127

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024