OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akademiska sjukhuset Akademiska sjukhuset i Uppsala är ett av landets största universitets- och regionsjukhus med 8 000 anställda och en omsättning på drygt 5 miljarder kronor.En tredjedel av vården är högspecialiserad riks-/regionvård och vi tar även emot patienter från andra länder.Forskning och utbildning är en betydande del av verksamheten.Akademiska sjukhuset är Sveriges mest konkurrensutsatta offentligtägda sjukhus.Tillsammans med marknadsfunktionen ska du driva utvecklingen av sjukhusets varumärke som stärker vår position på sjukvårdsmarknaden.Ditt uppdrag blir att leda, samordna och utveckla kommunikationssarbetet såväl internt som externt.Du och din avdelning ska i samarbete med sjukhusledning och verksamhetschefer utveckla organisationens kommunikativa förmåga så att kunskap sprids om sjukhusets specialiteter och om nyheter inom sjukvård, undervisning och forskning.Massmedia är en mycket viktig målgrupp för sjukhuset.Du ingår i sjukhusledningen och är chef för totalt nio personer.Samtidigt som du har ett tydligt uppdrag att profilera Akademiska sjukhuset förväntas du samordna sjukhusets kommunikation med övriga delar av Landstinget i Uppsala län.Du ingår därför i ledningsgruppen för landstingets informationsverksamhet.Kvalifikationer Utbildning på högskolenivå, erfarenhet av både operativt och strategiskt ledarskap av kommunikationsarbete i stora organisationer eller kunskapsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Larsson
018-611 20 06
Eva van der Meiden
018-611 52 82
Helena Eriksson
018 - 611 79 18
Ann-Sofi Stadell 018-6115197
Ulla Åhlander 018-6118803
Enhetschef, Torsten Flink, 018-611 25 47.
Vårdansvarig, Lena Silén, 0171-41 83 87.