OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Akalla Grundskola är en tvåparallellig kommunal F-9 skola med ca 520 elever och 100 medarbetare.
Vi är en mångkulturell skola och vi strävar efter att använda ett språkutvecklande arbetssätt och metoder som gynnar våra elever.
Skolan ligger precis vid stora grönområden, Järvafältet och Akalla by/gård, vilket är en tillgång både på skoltid och fritidstid. Skolan är också väl placerad nära allmänna kommunikationer.
Akalla grundskola satsar på IKT i undervisningen och har god tillgång till digitala hjälpmedel.
Sedan läsåret 2019/2020 deltar vi i Spring i benen-initiativet som är Stockholms stads satsning för att stödja grundskolor i arbetet med att öka elevernas fysiska aktivitet under skoldagen.
Läs mer på [http://akallagrundskola.stockholm.se]
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är ett vikariat för läsåret 2022/2023. Den består av undervisning i Bild år 4-9. Du är mentor för en av klasserna på högstadiet och delar mentorskapet med en kollega. Du ingår i 7-9 arbetslag.
I ett nära samarbete med övriga lärare, förbereder, genomför och utvärderar du undervisningen för våra elever i år 7-9.
Du bidrar till skolans utvecklingsarbete i det kollegiala lärandet.
Du har erfarenhet av att arbeta med flerspråkiga elever och att arbeta språkutvecklande.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är behörig i Bild F-9.
Du har förmågan att se varje elev och dess behov och skapar en god lärmiljö för eleven i och utanför klassrummet. Du har god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer med elever, föräldrar och kollegor.
Din viktigaste uppgift blir att påverka kunskapsinlärningen hos eleverna genom att främja deras tillit till den egna förmågan.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.