Åklagaradministratör

Arbetsbeskrivning

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Diarienummer ÅM-A 2015/0766

Till Internationella åklagarkammaren Malmö söker vi en åklagaradministratör som är noggrann och duktig på att ge stöd åt åklagarna. 

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är.

Din viktiga vardag

På Internationella åklagarkammaren i Malmö får du 16 kollegor. På kammaren arbetar vi med världen som arbetsfält, vilket innebär såväl nationella som internationella kontakter. Vi sitter i nybyggda lokaler i Malmö.

Du möter en modern och prestigelös organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället. Därför arbetar vi, både vid rekryteringar och i den löpande verksamheten, medvetet med mångfald och jämställdhet. Vi är övertygade om att olikheter berikar oss – både som individer och som myndighet. Hos oss får du också goda möjligheter till att skapa balans mellan arbete och fritid.

Som åklagaradministratör hos oss blir du en del av ett team som ger våra åklagare administrativt stöd. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget ärendehanteringssystem Cåbra. Du kommer även att få arbeta med bland annat arkivering och att utföra allmänna kontorsuppgifter. Du blir också en av kontakterna utåt i många sammanhang och ska därför ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter både inom och utanför landets gränser – främst via telefon och e-post. Stora delar av arbetet är IT-baserat.

Det kan eventuellt bli aktuellt med mer kvalificerade arbetsuppgifter beroende på dina kvalifikationer, såsom arbete med internationell rättslig hjälp och administrativt stöd vid hantering av hemliga tvångsmedel.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

För att prestera bra och trivas i den här rollen ska du ha gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Vi värdesätter språkkunskaper i utomnordiska språk. Det är meriterande med tidigare arbete från rättsväsendet eller erfarenhet av Cåbra. Det är även meriterande med svensk eller utländsk juridisk utbildning.

Som åklagaradministratör krävs att du har lätt för att samarbeta och att du trivs med att ge service. Vi förutsätter att du är mycket noggrann och ordningsam och att du trivs med att ta eget ansvar i ditt arbete.

Vi tillämpar provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidare Provanställning 6 månader
  • Publicerat: 2 juni 2015

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


Administratör till frivården Gävle

Administratör till frivården Gävle

26 november 2024

Kanslimedarbetare sökes

Kanslimedarbetare sökes

22 november 2024

Administratör till Frivården i Halmstad, Vikariat

Administratör till Frivården i Halmstad, Vikariat

15 november 2024

Linköpings Gymnastiksällskap söker en engagerad kanslist

12 november 2024