Åklagaradministratör

Arbetsbeskrivning

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Diarienummer ÅM-A 2014/0762

Till Internationella åklagarkammaren i Stockholm söker vi en åklagaradministratör som är noggrann och gillar att ge service. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Din viktiga vardag

På Internationella åklagarkammaren i Stockholm får du cirka 50 kollegor som alla är lika ambitiösa och engagerade. På kammaren arbetar vi med världen som arbetsfält vilket innebär kontakter både nationellt såväl som internationellt. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Kungsholmen med närhet till både buss och tunnelbana.

Du möter en modern och platt verksamhet med fokus på det goda ledarskapet där alla hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, därför jobbar vi medvetet med mångfald och jämställdhet. Här får du också goda möjligheter till utveckling i yrkesrollen och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Som administratör hos oss blir det du som ger våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta i brottmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Även mer kvalificerade arbetsuppgifter kan förekomma. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ska därför ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter såväl nationella som internationella – främst via telefon och e-post . Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system Cåbra. Stora delar av arbetet är med andra ord IT-baserat. 

Dina kvaliteter och kvalifikationer

För att prestera bra och trivas i den här rollen ska du ha minst gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Tidigare arbete från rättsväsendet eller annan juridisk bakgrund är meriterande. Du måste behärska engelska i tal och skrift.

Som administratör krävs att du har mycket lätt för att samarbeta och att du trivs med att ge service. Givetvis är du noggrann och trivs med att få eget ansvar i ditt arbete.

Vi tillämpar provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 25 maj 2014

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024